شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم

حوزه/ عضو شورای فرهنگ عمومی استان قم گفت: ارزنده ترین پیامد برگزاری مسابقات قرآنی تبلیغ، ترویج آموزه ها و ارزش های قرآنی در جامعه است.

به گزارش  خبرگزاری«حوزه» به نقل از ستاد خبری سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم استان قم، حجت الاسلام و المسلمین عباس دانشی با تأکید بر فرهنگ سازی قرآن در میان نسل نوجوان و جوان اظهار داشت: هر گونه رقابت برای بهتر خواندن، بهتر فهمیدن و تدبر بیشتر در قرآن کریم، کار شایسته‌ای است و در سنت‌های اسلامی قرائت، صحیح خوانی، تجوید و تفسیر قرآن فرهنگ سازی و نهادینه شده که به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم این روزها فضای شهر مقدس قم،  قرآنی شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه پیشوایان دینی ما بر نهادینه سازی و انس با قرآن تأکید کرده‌اند، افزود: همه اینها مقدمه عمل به قرآن، تدبر و به کار بستن قرآن در همه عرصه‌های زندگی فردی و اجتماعی مسلمانان است و اقداماتی در این عرصه از جمله برگزاری مسابقات و جشنواره‌ها رویکرد ارزشمندی است.

وی با بیان اینکه پیامد برگزاری این مسابقات تبلیغ و ترویج ارزش های قرآنی است، گفت: قرآن کریم جذابیت‌های فراوانی دارد و جذابیت‌هایی که در عرصه‌های صوت و لحن از گذشته تاریخ اسلام نهادینه شده برای همگان و به ویژه نسل جوان جذاب است و در بهره برداری از قرآن می‌توانیم از جذابیت‌های هنری نیز بهره مند شویم.

حجت الاسلام و المسلمین دانشی خاطر نشان کرد: این جذابیت‌ها توسط بزرگان دینی ما ارائه شده است و این بزرگواران به زیباخوانی قرآن تأکید داشته اند و خودشان نیز قرآن را زیبا تلاوت می‌کردند، از این رو همین زیبایی و هنری که وجود دارد جذابیت‌های بسیار شگفت انگیزی برای همگان و به ویژه جوانان رقم می زند.

وی بیان کرد: این مسئله یکی از نعمت‌های الهی و یکی از ظرفیت‌های شگفت انگیز قرآن است، درحالی که قرآن شعر نیست و می‌توان در خواندن آن از صوت و لحن بهره گرفت و آن را هنرمندانه ارائه کرد که خصوصاً برای جوانان بسیار جذاب است.

انتهای پیام  313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha