شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 393568
۲۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱
چند خبر از حوزه علمیه استان گلستان

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه استان گلستان از برگزاری دوره آموزشی نقد فرق و ادیان ویژه گروه های مردمی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گرگان، حجت الاسلام مهدی فندرسکی با اعلام این خبر گفت: این دوره طی روزهای 18 و 19 شهریور، با حضور 30 شرکت کننده از اقشار مختلف، در مدرسه علمیه امام صادق (ع) گرگان برگزار گردید.

وی افزود: این دوره با هدف پاسخگویی به شبهات کلامی، فقهی و معرفتی برای گروه های مردمی متشکل از دانشجویان و اقشار مختلف جامعه با همکاری تعدادی از مبلغین برگزار شد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان گلستان ادامه داد: بر آنیم تا بتوانیم انشالله این دوره ها را به صورت فصلی و منطقه ای برگزار کنیم و مبلغینی که تمایل دارند این دوره ها را برای رابطین فرهنگی و سایر اقشار منطقه تبلیغی خود برگزار نمایند به معاونت تبلیغ حوزه علمیه استان مراجعه کنند.

برگزاری کارگاه رایانه ویژه مدیران مدارس

حجت الاسلام عباسعلی رضایی، معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان از برگزاری اولین کارگاه رایانه ویژه مدیران مدارس علمیه خبر داد و گفت: این کارگاه با هدف آشنایی بیشتر مدیران مدارس علمیه با مهارتهای هفتگانه رایانه با همکاری اداره کل فنی و حرفه ای استان گلستان آغاز گردیده که به مدت 6 هفته (هر هفته یک جلسه) ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: باتوجه به اینکه تمامی امور مربوط به طلاب از قبیل گواهی اشتغال به تحصیل، ثبت نمرات، انتقالی و... از طریق سامانه های مجازی در اینترنت انجام می شود ضرورت فراگیری مهارت های رایانه احساس گردید که امیدواریم پس از پایان دوره شاهد تسریع در روند کار باشیم.

دومین دوره تربیت مشاور برگزار شد

حجت الاسلام حسین ابراهیمی فرد، معاون تهذیب حوزه علمیه استان از برگزاری دومین دوره تربیت مشاور خبر داد و گفت: این دوره با موضوع "روانشناسی رشد" با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حقانی از اساتید حوزه علمیه قم، طی روزهای پنجشنبه و جمعه گذشته در مدرسه علمیه رضویه گرگان برگزار گردید.

وی با اشاره به این که این کارگاه 10 دوره با عناوین آموزشی مختلف می باشد که تاکنون 2 دوره آن برگزار شده است، افزود: در این دوره علاوه بر آموزش مباحث روانشناسی رشد، آزمون دوره قبل با موضوع آشنایی با اصول و فنون مشاوره نیز انجام شد.

حضور ممتحنین امتحانات شفاهی در استان گلستان

حجت الاسلام مراد پارسایی، معاون آموزش حوزه علمیه استان از حضور ممتحنین امتحانات شفاهی در استان گلستان خبر داد و گفت: ممتحنین پس از ورود به استان گلستان ابتدا با مدیر حوزه و سپس با رئیس شورای حوزه استان دیدار کردند.

وی در ادامه افزود: حجت الاسلام والمسلمین ملکی مدیر حوزه علمیه استان در این دیدار ضمن خیر مقدم به اساتید، از ارزیابی علمی طلاب توسط ممتحنین استقبال کرد.

معاون آموزش حوزه علمیه استان گلستان ادامه داد: در دیدار ممتحنین با آیت الله نورمفیدی، مدیر حوزه استان به ارائه گزارشی از روند برگزاری امتحانات پرداخت و سپس هر یک از اساتید پیرامون وضعیت علمی طلاب توضیحاتی را ارائه دادند.

حجت الاسلام مراد پارسایی خاطر نشان کرد: آیت الله نورمفیدی نیز بر جدیت و اهتمام بیشتر اساتید در برگزاری آزمون تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: آزمون شفاهی طلاب در سه مقطع یک، دو و سه در دو منطقه شرق و مرکز استان با شرکت 300 طلبه طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (17 و 18 شهریور) برگزار شد.

حجت الاسلام پارسایی در ادامه هدف از برگزاری این آزمون را ارزیابی علمی طلاب اعلام داشت و افزود: همچنین روز جمعه 19 شهریور ماه از 60 نفر از اساتید، جهت ارتقاء سطح تدریس در سه مقطع یک، دو و سه آزمون به عمل آمد.

معاون آموزش حوزه علمیه استان گلستان همچنین از برگزاری آزمون تعیین سطح قرائت اساتید تجوید توسط واحد قرآن و عترت خبر داد و گفت: این آزمون با شرکت 10 استاد تجوید در مدیریت حوزه استان برگزار گردید که طی آن از شرکت کنندگان آزمون قرائت مصحف به صورت مجوّد و تدریس یکی از مباحث تجویدی انجام گرفت.

وی افزود: کسانی که پس از گذراندن این آزمون حائز شرایط مناسب تدریس شوند می توانند جهت ادامه تدریس خود اقدام نمایند و برای کسانی که نیاز به تقویت در بحث تجوید داشته باشند دوره آموزشی قرائت تجوید در نظر گرفته شده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha