پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی / اقامه نماز عید سعید قربان در حرم مطهر حضرت معصومه(س)

حوزه/ امام جمعه قم گفت: حج فرصتی برای برائت از دشمنان خدا و یکی از ارکان حج ابراهیمی است، اما سعودی‌ها به دنبال حجی هستند که ضرری برای کفار نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی صبح امروز در خطبه‌های نماز عید قربان که در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد، درباره اهمیت قربانی دادن در عید قربان گفت: ما به وسیله قربانی کردن تقرب به سوی خداوند پیدا می‌کنیم.
وی یکی دیگر از راه‌های تقرب به خداوند را محبت اهل بیت(ع) و برائت از دشمنان آنها عنوان کرد و گفت: مصرف قربانی برای بستگان و نیازمندان است تا به این وسیله نیازمندان هم بتوانند بهره‌مند شوند.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به حج امسال بدون حضور حجاج ایرانی گفت: در حج امسال جای حجاج ایرانی و برخی کشورهای دیگر خالی است، چون دولت بی لیاقت عربستان سعودی مانع از حج آنها شد و صد عن سبیل الله کرد.
وی در باره فاجعه منا گفت: در سال گذشته 7 هزار حاجی که 475 نفر از آنها ایرانی بودند، به دلیل بی کفایتی مسئولان عربستان سعودی در منا جان خود را از دست دادند، این افراد که مانع از حج حجاج می‌شوند، گرفتار عذاب الهی می شوند.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها ادامه داد: حج فرصتی برای برائت از دشمنان خدا و یکی از ارکان حج ابراهیمی است، اما سعودی‌ها به دنبال حجی هستند که ضرری برای کفار نداشته باشد.
وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری درباره تشکیل کمیته حقیقت یاب با حضور کشورهای اسلامی در خصوص فاجعه منا گفت: ایشان خواستار زنده ماندن یاد شهدای منا هستند و مقام معظم رهبری از سازمان حج و زیارت و دستگاه دیپلماسی کشور خواستند که فاجعه منا را پیگیری کنند.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی آل سعود را ناتوان در اداره حرمین شریفین دانست و ادامه داد: ما از خداوند می‌خواهیم که انتقام شهدای منا را از این جنایتکاران بگیرد و دست این افراد بی‌لیاقت از حرمین شریفین در مکه و مدینه کوتاه شود و اداره آنها به دست افراد صالح بیفتد.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha