شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیین عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه آیت الله قاضی دزفول

حوزه/ آیین عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه آیت‌الله قاضی دزفول، همزمان با عید سعید غدیر خم، با حضور مسئولان حوزه علمیه خوزستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، آیین تلبس و عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه آیت‌الله قاضی دزفول، امروز با حضور آیت‌الله موسوی جزایری، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان و دیگر مسئولان حوزوی و استانی در محل مدرسه علمیه برگزار شد.

در این آیین پس از قرائت قرآن توسط یکی از طلاب دزفولی، حجت‌الاسلام منصور کیانی، مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله قاضی دزفول، به بیان گزارشی از فعالیت‌های انجام شده پرداخت و اظهار داشت: بحمدالله در سال تحصیلی جدید بیش از ۲۰۰ طلبه در این مدرسه علمیه مشغول به تحصیل بوده و به یادگیری علوم حوزوی می‌پردازند.

همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین قاضی دزفولی، در ادامه این مراسم، با تقدیر از اساتید مدرسه و نقش‌آفرینی آنها در رشد و ارتقا علمی طلاب، اظهارداشت: حوزه‌های علمیه با تربیت طلاب جوان و خلاق به تعالیم اسلامی، می‌توانند نقشی پویا و مؤثر در جامعه ایفا و در برابر هجمه فرهنگی دشمنان ایستاده و بر عهد خود در خدمت به انقلاب، مردم و ولایت ثابت‌قدم باشند.

سخنرانی آیت‌الله موسوی جزایری، به‌عنوان اصلی‌ترین بخش برنامه پیش از آیین عمامه گذاری، بود که وی با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) در خصوص وظیفه روحانیت انقلابی و مبارز، تصریح کرد: وظیفه روحانیت دفاع از اسلام و مبارزه با ظالم در تمام عرصه‌ها بوده و روحانیت باید مدافع محرومین و مظلومین باشد.

لازم به ذکر است، در پایان است مراسم، جمعی از طلاب مدرسه علمیه آیت‌الله قاضی، توسط آیت‌الله موسوی جزایری، به لباس مقدس روحانیت ملبس شدند و راه بزرگ و طولانی خدمت به اسلام ناب محمدی در پوشش جامه پیامبر اعظم(ص) را آغاز کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha