جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام صابری

حوزه/ استاد حوزه گفت: بیان اهداف قیام و ذکر امام حسین (ع) مصداق محبت به این امام همام بوده و بالاترین هدیه ای است که می توان به سید و سالار شهیدان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه حجت الاسلام صابری در جمع طلاب و روحانیون مدرسه علمیه امام خمینی (ره) شهرستان هرسین با بیان تأکید قرآن کریم نسبت به دوستی و محبت به اهل بیت علیهم السلام عنوان داشت: برپایی مجالس دینی مصداق زنده نگه داشتن مکتب انبیا الهی و ابراز محبت و دوستی با ائمه اطهار علیهم السلام است.

این استاد حوزه باتاکید براینکه قیام عاشورا محبت سیدالشهدا (ع) را در دل ها پروراند اظهار داشت:  بیان اهداف قیام و ذکر امام حسین (ع) مصداق محبت به حسین (ع) است و بالاترین هدیه ای که می توان به سید و سالار شهیدان داد همین اشکی است که از دیدگان جاری می شود و تنها خداوند متعال ارزش این هدیه را می داند.

وی در ادامه به ثواب فراوان زیارت و عزاداری امام حسین(ع) اشاره و  افزود: حضرت سیدالشهدا (ع) در محافل عزاداری به چهره تک تک عزادارانش نظاره کرده و برای آن ها از خداوند متعال استغفار و اجابت دعا را می طلبد.

حجت الاسلام صابری با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) خاطر نشان کرد: ذکر آیه "يَا لَيْتَنِي كُنْتُ مَعَكُمْ فَأَفُوزَ فَوْزا عَظِيماً "، ثواب شهادت در رکاب حضرت سیدالشهدا (ع) را در صحرای کربلا به انسان عطا می کند.

این استاد حوزه ابراز داشت: لعنت کنندگان قاتلین سیدالشهدا (ع) در قیامت در جوار پیامبر اکرم (ص) بوده و چهره نورانی ایشان را زیارت خواهند کرد.

به گفته وی زیارت حضرت سیدالشهدا (ع) به سان زیارت خداوند متعال در عرش است، عجر و پاداش نوکران سیدالشهدا (ع) جایزه ای ویژه و هدیه الهی به دوستداران این امام است.

حجت الاسلام صابری در پایان بیان داشت: هر محفل و مجلسی به نام سیدالشهدا (ع) که در آن مصائب سید و سالار شهیدان بازگو شود و به یاد این امام اشکی ریخته شود آنجا حرم با صفای حضرت سیدالشهدا (ع) است چرا که امام حسین(ع) در آن مجلس شرکت می کند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha