جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جشنواره قرآنی المصطفی در هند

حوزه/ جشنواره بین المللی قرآنی و حدیثی "المصطفی" به همت نمایندگی جامعه المصطفی و با مشارکت۶۰ مدرسه و مرکز قرآنی در کشور هندوستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، جشنواره بین المللی قرآنی و حدیثی المصطفی، بزرگترین فعالیت قرآنی و حدیثی از لحاظ تعداد مخاطبین و تنوع رشته ها است که همزمان در نمایندگی های المصطفی در سراسر جهان و به منظور زدودن غبار مهجوریت از سیمای تابناک کلام وحی و احادیث معصومین (ع) برگزار می شود.

 

گفتنی است، در این دوره از مسابقات بین المللی، تعداد60 مدرسه و مرکز قرآنی هندوستان، مرحله مقدماتی جشنواره را در دستور کار خود قرار داده اند. این مجموعه ها پیش از برگزاری مرحله مقدماتی، دوره های مختلفی چون قرائت، ترتیل، دعا، مناجات و تفسیر را برگزار کردند.

 برگزاری جلسات توجيهی با مديران و اساتید قرآنی و ارايه توضيحات لازم درباره جشنواره و نیز تهيه و تنظيم اطلاعيه و ارسال آن به کليه مدارس و مراکز قرآنی هندوستان، نشان دهنده اهميت این موضوع است.

حضور حداکثری طلاب مدارس و مراکز قرآنی و مشارکت ایشان در رشته های مختلف، از مهمترین نکات ارزشمند این دوره از مسابقات بود.

برگزاری مرحله مقدماتی جشنواره در بخش شفاهی و کتبی با تنوع 6 رشته و نیز اعزام نمایندگان "المصطفی" برای نظارت بر مراحل اجرايی جشنواره به هریک از مدارس و مراکز قرآنی از بارزترین فعالیت های این دوره از جشنواره در هندوستان بود.

ايجاد صفحه ای در شبکه اجتماعی فيس بوک با نام «جشنواره قرآنی المصطفی» برای اطلاع رسانی، دريافت نظرات و پيشنهادات و نیز باز خورد گیری اجرای برنامه یکی دیگر از اقدامات ارزشمندی است که توسط مرکز قرآنی نورالمصطفی انجام گرفته است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha