جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
محفل قرآن بانوان

حوزه/ سيزدهمين مرحله مسابقه قرآني "با قرآن تا قرآن" ويژه خواهران در مرحله منطقه اي خراسان، در مدرسه فاطمه الزهرا(س) توس مشهد به همت اداره تربيتي فرهنگي خواهران حوزه علميه خراسان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از مشهد، فاطمه عليشاهي با اعلام اين خبر گفت: در اين مرحله از مسابقه، 185 طلبه شركت كننده از مدارس علميه خراسان حضور داشتند و با يكديگر به رقابت پرداختند.

وي با بيان اينكه مسابقات قرآني با قرآن تا قرآن در مراحل مدرسه اي، استاني و منطقه اي برگزار مي شود، افزود: در مرحله مدرسه اي اين مسابقه 1578 نفر ثبت نام و شركت كردند و 531 نفر موفق به حضور در مرحله استاني شدند كه از اين تعداد 230 نفر به مرحله استاني راه يافتند.

مسئول اداره فرهنگي تربيتي خواهران حوزه علميه خراسان ادامه داد: 185 نفر از راه يافتگان به مرحله استاني در رشته هاي ترتيل، قرائت، حفظ ترتيبي، حفظ موضوعي آيات و روايات و سوره حجرات، حفظ نهج البلاغه و صحيفه سجاديه، مفاهيم تفسير نمونه و تفسير الميزان و ادعيه خواني شركت كردند.

وي آشنايي هرچه بيشتر طلاب با مفاهيم قرآن، نهج البلاغه و صحيفه سجاديه را به عنوان يكي از اهداف برگزاري اين مسابقات معرفي و مطرح كرد: ارتقا و تقويت بنيه قرآني و حديثي طلاب، ايجاد انگيزه و تشويق طلاب مستعد حفظ قرآن، نهج البلاغه و صحيفه سجاديه، تشويق و ترغيب طلاب به تعميق و تدبر در قرآن و روايات معصومين(ع)، شناسايي نيروهاي توانمند در عرصه فعاليت هاي قرآني و معرفي به مراكز مرتبط و مسابقات كشوري حوزه علميه خواهران قم، از ديگر اهداف برگزاري مسابقات قرآني با قرآن تا قرآن است.

گفتني است، سيزدهمين مرحله مسابقه قرآني "با قرآن تا قرآن" ويژه خواهران در مرحله منطقه اي خراسان، در مدرسه فاطمه الزهرا(س) توس مشهد به همت اداره تربيتي فرهنگي خواهران حوزه علميه خراسان برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha