جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محمد حسنی

حوزه/ رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی از ارسال ۴۰۰ اثر تجسمی به دبیرخانه جشنواره هنر و تبلیغ اشاره کرد و از ۱۰۰۰ اثری شدن آثار واصله به دبیرخانه خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، محمد حسنی امشب در دیدار مدیران دفتر تبلیغات اسلامی با آیت الله العظمی مکارم شیرازی گفت: آسان طلبی که تکنولوژی به بار آورده است فرهنگ مطالعه را مورد تهدید قرارداده است، ولی فرهنگ مطالعه از ملزومات جامعه است وعنصری تمدن ساز است.

وی افزود: حوزه کتاب آرایی می تواند نقش دعوت کنندگی و ترغیب کنندگی به فرهنگ مطالعه داشته باشد؛ پژوهش ها نیز ثابت کرده است، این نگاه یعنی تلاش در زمینه ارایه مباحث علمی به شدت موثر است.

رئیس مرکز فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد: اولین چیزی که مخاطب را جذب می کند طرح روی جلد است؛ هنر تذهیب هنری قرآنی است که توانسته است در طول تاریخ اثرگذاری خود را در ارایه کلام وحی در قالبی هنری ایفا کند.

وی گفت: کتاب آرایی دیرپاترین هنر دینی بوده است و تا پیش ازاینکه کامپیوتر عرضه شود خوشنویسی دراز دامن و موثر بود و شیعه نیز این تاثیرات را داشته است.

حسنی بیان کرد: حوزه کتاب آرایی و ضرورتی که در این زمینه ایجاد شده است زمینه ایجاد این همایش(هنر و تبلیغ) را ایجاب کرد که خوشبختانه با استقبال قابل توجه طلاب نیز همراه بود.

وی افزود: در عرصه پژوهشی 50 مقاله به این دبیرخانه رسیده است؛ در بخش آثار تجسمی نیز 400اثر دریافت شده است و با آثاری که در راه است تعداد آثار به 1000 اثر خواهد رسید.

حسنی خاطرنشان کرد: مخاطب اصلی این همایش ناشران و طراحان جلد و.. هستند؛ در حاشیه این مراسم نیز نمایشگاهی از آثار برتر برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha