چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
محسن یوسفوند-معاون پرورشی آموزش و پرورش لرستان

حوزه/ معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان گفت: امسال ۵ مدرسه به ۴۶ مدرسه امین استان اضافه شده است، گفت: آمار مدارس امین استان به ۵۱ مدرسه رسیده که رشد خوبی را نشان می دهد.

محسن یوسفوند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در خرم آباد با اشاره به اینکه با پیگیری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان، امسال ۵ مدرسه به تعداد ۴۶ مدرسه امین استان اضافه شده است، گفت: آمار مدارس امین استان به ۵۱ مدرسه رسیده است که رشد خوبی را نشان می دهد.

وی با ییان اینکه وجود مبلغان و روحانیون در مدارس گره گشای بسیاری از مشکلات و آسیب های فرهنگی و اجتماعی پیش روی نوجوانان است، افزود: مبلغان همواره پناهگاه و امین مردم بوده و قشر دانش آموز نیز آنان را امین و مشاور مذهبی خود می دانند.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان با بیان اینکه روحانیون نقش بی بدلیلی در گسترش و اشاعه فرهنگ دینی و مذهبی در بین دانش آموزان دارند، تصریح کرد: مبلغان در تعمیق و تبیین باورهای خداشناسی و موضوعات اخلاقی در مدارس نقش ارزنده ای دارند و تلاش می کنند نسلی مومن و انقلابی را برای خدمت به نظام جمهوری اسلامی تربیت نمایند.

یوسفوند با بیان اینکه امید می رود با همت مسئولان ذیربط و کمیته همکاری های حوزه و آموزش و پرورش شاهد افزایش تعداد مدارس امین باشیم، خاطر نشان کرد: قطعاً حضور مبلغان و روحانیون در مدارس می تواند علاوه بر پاسخگویی به سئوالات و شبهات دانش آموزان اثرات جنگ نرم دشمن علیه نوجوانان و جوانان را نیز خنثی کند.

وی در پایان با اشاره به اینکه روحانیون در مدارس امین همانند کادر علمی آموزشی مدارس در سال تمام وقت به عنوان مشاور مذهبی و فرهنگی به دانش آموزان خدمات گوناگون ارائه می دهند، گفت: مبلغان برای تبلیغ اثرگذار در مدارس باید با توجه به سن و نوع شخصیت دانش آموزان به تبیین باورهای دینی در بین آنان بپردازند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha