شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
زن و ازدواج

حوزه/ در نشست پژوهشی«زن و ازدواج» مدرسه علمیه الزهرا(س)یزد بر ضرورت توسعه و نهادینه سازی فرهنگ ازدواج آسان از سوی خانواده ها تاکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، خانم حسینی، معاون آموزش و استاد مدرسه علمیه الزهرا(س) یزد در نشست پژوهشی « زن و ازدواج » به تفسیر آیات مربوط به زن پرداخت و با اشاره به آیه 21 سوره روم که می فرماید:" وَمِنْ آيَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُمْ مِنْ أَنْفُسِكُمْ أَزْوَاجًا لِتَسْكُنُوا إِلَيْهَا ... "، گفت: از این آیه که مهم ترین آیه در مورد ازدواج است، این نکته برمی آید که زن و مرد از یک جنس آفریده شده اند و مقام زن کمتر از مرد نیست.

وی با اشاره به عزت ویژه ای که قرآن به زنان داده است، افزود: خداوند، زن را مایه آرامش قرار داده و به همین دلیل زن باید در سختی های زندگی، این آرامش را به خانواده اش هدیه دهد.

معاون آموزش مدرسه علمیه الزهرا(س) یزد با بیان اینکه بعضی از جوانان، عاشق شدن را برای ازدواج با اهمیت می دانند، بیان کرد: به فرموده قرآن که می فرماید (لِتَسْكُنُوا إِلَيْهَا) ازدواج مایه آرامش است و کسی که ازدواج کند،خداوند، عشق را برای آنان ایجاد می کند چرا که می فرماید: " وجَعَلَ بینکم مودةً و رحمةً "، اگر ازدواج کنید، بین شما مودت و رحمت ایجاد می کنم.

حسینی یکی از آثار  آرامش زن به خانواده را فراهم کردن فضای امن برای اعضای خانواده و ایجاد بستری برای  تربیت نسل های آینده دانست و افزود: با توجه به آیه 187 سوره بقره که می فرماید:" هنَّ لباسٌ لکم و أنتم لباسٌ لَهنَّ " زن باید بهترین مصداق لباس بودن برای همسرش باشد و کاستی های او را در فراز و فرودهای  زندگی بپوشاند و بدین طریق آرامش را برای او فراهم سازد.

معاون آموزش مدرسه علمیه الزهرا(س) یزد ضمن معرفی کتاب «می خواهم دوباره عاش شوم» نوشته دکتر فلاح و کتاب «زن در تفسیر نمونه» آیت الله مکارم شیرازی و توصیه به مطالعه برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، بر ضرورت توسعه فرهنگ ازدواج آسان تاکید کرد.

در پایان این نشست نیز، خانم حاجی نقدی یکی دیگر از اساتید مدرسه به بیان احکام نماز پرداخت و با معرفی کتاب"  آخر الزمانی ها باید بخوانند " اهمیت این مسأله را یادآور شد.

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha