پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
قرآن کریم

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر با بیان این که انقلاب اسلامی زمینه رشد و گسترش مبانی قرآنی در جامعه به ویژه مدارس علمیه را فراهم کرد، گفت: خوشبختانه امروز توجه به معارف قرآنی در مدارس علمیه به یک فرهنگ تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام محمد صادق سلیمانی، مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر، در جمع طلاب مدرسه قرآنی بیت النور، حرکت طلاب در مسیر کسب معارف قرآنی را بهترین راه سعادت و تعالی حقیقی دانست و گفت: حفظ و قرائت قرآن باید همراه با تدبر در آیات کلام الهی باشد.

وی، بهره‌گیری از فهم قرآنی را از مهم‌ترین بخش‌های کاربرد قرآن در زندگی روزمره و اجتماعی انسان‌ها دانست و گفت: قرآن کتاب کامل و جامع برای بشریت است که باید بصیرت و فهم خودمان را نسبت به آن بیشتر و آن را تکریم کنیم.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر با بیان این که انقلاب اسلامی زمینه رشد و گسترش مبانی قرآنی در جامعه به ویژه مدارس علمیه را فراهم کرد، افزود: خوشبختانه امروز توجه به معارف قرآنی در مدارس علمیه به یک فرهنگ تبدیل شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان اینکه قرآن انسان را از جلوه‌ها و صفت‌های شیطانی دور می‌کند، خاطر نشان کرد: شیطان با اهداف مختلف و در چهره‌های متفاوت سعی می‌کند کل جسم انسان را در اختیار بگیرد که سوره‌ها و آیه‌های بسیاری در قرآن وجود دارد تا انسان برای رهایی از آن در زندگی استفاده کند.

حجت الاسلام سلیمانی با بیان این که همه افتخارات ما در عالم هستی به برکت قرآن است، تصریح کرد: تا زمانی که قرآن به قلب پیامبر اکرم(ص) نازل نشده بود، مردم در ضلال مبین به سر می بردند.

وی، ترویج فرهنگ قرآنی را در جامعه راهکاری مناسب و مؤثر برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان بیان کرد و افزود: ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی در کشور ما از ضروری‌ترین وظایف مسؤولان فرهنگی کشور است.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر با تاکید بر این که قرآن کریم بهترین هدایت کننده سعادت و رستگاری بشر است، افزود: انسان باید تلاش کند تا معارف و تعالیم ارزشمند این کتاب نورانی را در برنامه های زندگی خود قرار دهد.

وی با بیان این که فعالیت های قرآنی در کنار فعالیت علمی طلاب است، افزود: فعالیت های قرآنی علاوه بر این که موجب تعطیلی دروس علمی طلاب نشده، بلکه زمینه تقویت بنیه علمی طلاب را نیز فراهم کرده است.

حجت الاسلام سلیمانی خاطرنشان کرد: اکثر طلابی که هم اکنون در مدرسه علمیه قرآنی بیت النور مشغول حفظ کلام الهی هستند، در دروس حوزه نیز ممتاز هستند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha