یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
قرآن

حوزه/ استاد برجسته قرآن کریم بر لزوم توجه طلاب و مبلغان به افزایش توانایی قرائت قرآن تاکید کرد.

حسن ربیعیان، در حاشیه  هفتمین دوره مسابقات قرآن طلاب سراسر کشور، در مشهد اردهال، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه گفت: سطح کیفی مسابقات هفتمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه، مطلوب است و خوشبختانه طلاب حاضر در این رقابت ها از سطح فنی خوبی برخوردار هستند.

وی افزود: روش خوبی که قاریان حوزوی در این مسابقات به کار بردند، تسلط قاریان در حفظ متن قرآن بود و قرائت از حفظ از نکات بسیار جالب و مثبت این رقابت ها است.

این استاد قرآنی بیان کرد: از گذشته همیشه طلاب در زمینه حفظ قرآن تبحر خاصی داشتند و چهره های ارزشمندی در این حوزه ظهور کردند، ولی اخیرا در زمینه قرائت نیز جوانه های امید بسیاری در حوزه های علمیه شکل گرفته است.

وی گفت:خوشبختانه امروزه توجه حوزویان به مساله قرائت قرآن کریم بیشتر از گذشته است، زیرا امروز در زمینه تبلیغی می توانیم از ظرفیت های قرائت و فصاحت و حسن قرائت استفاده شگفت آوری داشته باشیم.

وی اظهارکرد: از دیرباز همیشه صوت خوب باعث ترغیب مردم به سوی شنیدن کلام خدا می شده است و به همین دلیل طلاب باید به خوبی روی قرائت قرآن نیز تمرکز داشته باشند تا در زمینه تبلیغی از ظرفیت های جدیدی که برای آنها ایجاد می کند استفاده کنند.

این استاد قرآن کریم بیان کرد: امام جماعتی که توانایی خاصی در قرائت و فنون قرآنی دارد می تواند جلسات قرآنی خوبی در مساجد ایجاد کند و تبلیغ خود را گسترده کند و فصاحت او در نماز جماعت نیز بیشتر خواهد شد و به طور کلی می تواند ظرفیت تبلیغی خود را به نحو چشمگیری افزایش دهد.

وی گفت: امروزه در برخی منابر مشاهده می کنیم که طلاب به قرائت آیات می پردازند به حدی که مستمعین را شیفته نوع قرائت خود می کنند و آنها را ترغیب می کنند که ترجمه و تفسیر آیات را نیز بدانند؛ وقتی این همه تاثیرگذاری در قرائت وجود دارد قطعا باید طلاب علوم دینی توجه بیشتری به قرائت و ترتیل و تجوید و لحن داشته باشند.

انتهای پیام/ص

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha