جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام  والمسلمین علاالدین صفی خانی

حوزه/ معاون امور طلاب حوزه علمیه قزوین گفت: تاریخ ثابت کرده روحانیت در دفاع از دین هیچ گاه کوتاهی نکرده، بلکه همواره در این مسیر پیشگام بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام  والمسلمین علاالدین صفی خانی، امروز در جمع طلاب و روحانیون اعزامی به مراسم پیاده روی اربعین حسینی، گفت: حضور پرشور طلاب جوان، روحانیون و مبلغین در مراسم پیاده روی اربعین، جلوه ای ویژه به این مراسم خواهد بخشید.

معاون امور طلاب حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: علمای شیعه در هدایت و ترغیب شیفتگان حسینی به انجام زیارت امام حسین(ع) به ویژه در اربعین، نقش محوری داشته اند و ضمن ارائه رهنمود، خود نیز به این مهم مبادرت می ورزیدند.

وی به حضور میلیونی ملت ایران در مراسم معنوی و باشکوه اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: حضور پرشور زنان و مردان، پیر و جوان، کودک و نوجوان و از تمام اقشار و اصناف در مراسم پیاده‌ روی به سمت کربلای معلی نشان‌دهنده عظمت و اتحاد شیعیان است.

حجت الاسلام صفی خانی، نقش طلاب و روحانیون را در ترویج و گسترش اسلام ناب مدنظر قرار داد و گفت: تاریخ ثابت کرده روحانیت در دفاع از دین هیچ گاه کوتاهی نکرده، بلکه همواره در این مسیر پیشگام بوده است.

به گفته وی، روحانیون، بهترین حافظان در مقابل تهدیدات و ترفندهای دشمنان هستند و باید بکوشند در رسالت و مسئولیتی که برعهده دارند به خوبی نقش آفرین باشند؛ در مراسم باشکوه پیاده روی اربعین حسینی نقش خود را در رابطه با پاسخگویی به شبهات و سوالات دینی، شرعی زائران به خوبی پاسخگو باشند.

حجت الاسلام صفی خانی بیان داشت: فرهنگ سازی برای نائب الزیاره شدن برای شهدا از کارهایی است که امسال توصیه شده و هر زائر مناسب است که به نیابت از یک شهید زیارت خود را انجام دهد تا نسبت به ترویج فرهنگ شهادت اقدام شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha