پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 399408
۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۵
شعر

حوزه/ نویسنده ادبیات دینی، بر لزوم توجه بیشتر به شعرهای مفهومی و اهل بیتی(ع) در جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام حجتی از نویسندگان قمی،  شب گذشته در مراسم تجلیل از بانوی شاعر آیینی استان قم در حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: بانو کاظمی  شاعره ای مخلص و اهل بیتی(ع)  و خوش قریحه و با طبع روان است که در منظم کردن اثر داستان منظوم کربلا اثری بدیع منتشر کرده است.

وی افزود: این بانوی فرهیخته قمی که عمر خود را در راه اعتلای فرهنگ دینی مردم این شهر و کشور گذاشته است تا کنون با نیت خیر خود و اهدای 6هزار کتاب به کتابخانه آستانه و انتشار این اثر نقش ماندگاری در توسعه فرهنگ دینی در استان داشته اشت.

حجت الاسلام حجتی در ادامه بر لزوم گویا کردن این کتاب و سایر کتب فاخر شعری که شاید نتوان آنها را در مجالس ساده قرائت کرد تاکید نمود.

نویسنده و ادیب استان قم بیان کرد: امروزه جوانان قالب های خاصی را برای درک بیشتر خود در زمینه فرهنگی پذیرا هستند و باید به سمت آثاری برویم که جوانان و جامعه امروز آنها را می پسندند.

وی گفت: در زمینه شعر اهل بیتی(ع) شاهد قصاید چند صد بیتی هستیم که شاید امروز نتوان آنها را در مجالس خواند به همین دلیل باید اشعار مذهبی در قالب هایی چون کتاب گویا و خلق کلیپ های مذهبی که امروزه رواج خوبی گرفته است استفاده کرد.

حجت الاسلام حجتی بیان کرد: یکی از مسایلی که اهالی فرهنگ عاشورا باید به آن دقت کنند، مساله یاران امام حسین(ع) است که متاسفانه مردم اکثر اسامی این بزرگان را یا بلد نیستند و یا اسم آنها را اشتباه تلفظ می کنند که در این زمینه باید با اعراب گذاری را خطاب مکرر نام آنها غلط های رایج را تصحیح کرد.

وی گفت: شعر مذهبی جایگاه رفیعی در فرهنگ شیعی و اهل بیتی(ع) دارد و به همین خاطر باید از قابلیت هایی که امروز در کشور وجود دارد برای رشد این رشته فرهنگی استفاده کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha