سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام سید حبیب الله موسوی - کرمانشاه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به ظرفیت عظیم تبلیغی اربعین گفت: طلاب در راهپیمایی اربعین باید پاسخگوی شبهات بوده و مکتب سیدالشهدا (ع) را تبیین نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه حجت الاسلام والمسلمین سید حبیب الله موسوی در جمع مسئولان حوزه علمیه استان کرمانشاه با تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) عنوان داشت: کربلا مصداق بارزی از تقریب مذاهب است، چرا که در معیت حضرت سیدالشهدا (ع) و مدافعین حریم آل الله، شیعه، اهل سنت، نصرانی، مسیحی و عثمانی نیز حضور داشتند.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه اظهار داشت: محب اهل بیت علیهم السلام در بین فرقه های مختلف وجود دارد و در طول تاریخ دیده ایم که اهداف مقدس حضرت سیدالشهدا (ع) و روح آزادی و مبارزه با ظلم و ستم استکبار و استثمار ایشان، سبب شد که حتی رهبران دیگر مذاهب از رفتار امام حسین (ع) درس گرفته و این مکتب را الگوی خویش قرار دهند.

این استاد حوزه در ادامه افزود: همانطور که ادای نمازهای یومیه از نشانه های مؤمن است زیارت اربعین نیز از نشانه های مؤمنان به شمار می رود.

وی گفت: زیارت اربعین دارای مراتبی از ثواب است، درجه ثواب به درجه معرفت زائر نسبت به مقام شامخ امامت و حضرت سیدالشهدا (ع) بستگی دارد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی با اشاره به وظایف طلاب و روحانیون در پیاده روی اربعین حسینی اظهار داشت: پاسخگویی به شبهات دینی و برقرای ارتباطی دوستانه با زوار سیدالشهدا (ع) و تبیین مکتب سیدالشهدا (ع) از وظایف طلاب در اربعین حسینی به شمار می رود.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه بیان داشت: طلاب در روضه ها و ذکر مصیبت ها و با استفاده از نوحه های با محتوا حرکت عاشورایی سیدالشهدا (ع) را تشریح کرده و درس اخلاقی در بین مردم برگزار کنند.

وی ادامه داد: حضرت سیدالشهدا (ع) در بین شیعیان امام و مقتدا و در بین مسلمین فرزند رسول خدا (ص) و واجب المحبه در بین آزادی خواهان جهان است و مظهر شجاعت، ایثار، آزادگی و ظلم ستیزی به شمار می رود لذا طلاب و روحانیون می توانند از ظرفیت اربعین در جهت شناساندن مکتب امام حسین (ع) به جهانیان استفاده کنند.

این استاد حوزه یادآور شد: امروز خوشبختانه در عزای سیدالشهدا (ع) اهل سنت و تشیع شرکت می کنند و تجلی عملی آن ها در اربعین سیدالشهدا (ع) مشهود است.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه با اشاره به آداب زائرین در اربعین حسینی گفت: زوار از تجملات در پیاده روی اربعین اجتناب کرده و بانشاط ولیکن ژولیده به زیارت حرم باشکوه و با عظمت سیدالشهدا (ع) بشتابند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی در پایان اظهار داشت: هدف زیارتی با معرفت از امام حسین (ع) است و در زیارت اربعین به گونه ای باشیم که عزیزترین فرد در زندگی خود را از دست داده باشیم تا موجبات خشنودی حضرت بقیه الله الاعظم (ع) فراهم شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha