جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام دهشیری

حوزه/ حضور گسترده مردم در این روز در کربلا نشان دهنده این است که نهضت ابا عبدالله الحسین(ع) پا برجاست و هر قدم زائران در این مسیر گامی است برای استوار کردن بنیان عقیدتی شیعه و لذا اربعین خاری در چشم دشمنان تشیع است.

حجت الاسلام والمسلمین  حسن دهشیری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، با اشاره  به ایام اربعین حسینی و اهمیت راهپیمایی روز اربعین، گفت: در روایتی مشهور از حضرت امام حسن عسکری(ع) آمده که علامت شیعه پنج چیز است که در میان این پنج مورد یکی نماز و دیگری هم زیارت اربعین امام حسین(ع) است.

وی افزود: اگر ما نماز را ستون دین می دانیم پس باید گفت اربعین هم ستون خیمه ولایت است‌،  در واقع اربعین برای شیعه همان اهمیت را دارد که نماز در میان دیگر احکام دارد.

امام جمعه اردستان با بیان اینکه گرامیداشت اربعین به اشکال مختلف قابل انجام است، اظهار داشت: برخی با خواندن زیارت اربعین این روز را بزرگ می شمرند که خوب است، ولی آنچه که نماد بیرونی و عظمت شیعه را به جهانیان نشان می دهد، اجتماع عظیم در کربلاست که چند سالی است برگزار می شود و از آن به عنوان بزرگترین اجتماع تاریخ بشریت نام برده می شود.

حجت الاسلام دهشیری، اربعین را افتخار شیعه دانست و عنوان کرد: حضور گسترده مردم در این روز در کربلا نشان دهنده این است که نهضت ابا عبدالله الحسین(ع) پا برجاست و هر قدم زائران در این مسیر گامی برای استوار کردن بنیان عقیدتی شیعه است، و لذا اربعین خاری است در چشم دشمنان تشیع و از این روست که رسانه های غربی آن را پوشش و بازتاب نمی دهند، زیرا از اهمیت و جایگاه آن در اشاعه مکتب تشیع خبر دارند.

امام جمعه اردستان اضافه کرد : وجدان های بشری روزی بیدار خواهند شد و از طریق این اجتماع عظیم پی به حقانیت شیعه خواهند برد.

حجت الاسلام دهشیری با بیان اینکه ما در برابر ائمه معصومین(ع) و امام حسین(ع) سه وظیفه داریم و آن محبت، شناخت و معرفت و پیروی و اطاعت از ایشان است، افزود: شیعه واقعی وقتی به اوج کمال می رسد که این سه وظیفه را به خوبی به انجام برساند و پیام حضور در اجتماع میلیونی اربعین نیز همین سه نکته است.

 وی در پایان تاکید کرد: هرچه اجتماع عظیم اربعین با شکوه تر و با جمعیت بیشتری شکل بگیرد عظمت و بزرگی اسلام و تشیع هم نمود بیشتری می یابد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha