دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله محمد رضا ناصری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان یزد در جمع اساتید حوزه با تاکید بر اهمیت شاگرد پروری، گفت: اساتید حوزه باید علاوه بر تدریس به شیوه های به روز، به گونه ای رفتار کنند که بهترین الگو برای طلاب باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از یزد، آیت الله محمد رضا ناصری، امروز در جمع اساتید حوزه  علمیه یزد گفت:  اساتید باید نحوه تدریس خود را بررسی کنند تا بتوانند تغییر و تحولی در آن به وجود آورند و همچنین شاگردان خود را از نظر استعدادی، شرایط و ... مورد سنجش قرار دهند تا به نتیجه مطلوب و دلخواه دست یابند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطر نشان کرد: اساتید باید در طول تدریس، به طلبه انگیزه لازم را تزریق کنند، به گونه ای که استاد با شیوه های مناسب تدریس، طلبه را به درس مشتاق و با رفتار و کردار مناسب آن ها را به سوی خود جذب کند.

امام جمعه یزد به نقش مهم اساتید  اشاره کرد و اذعان داشت: یکی از مسائل بسیار مهم در آموزش، یادگیری شاگرد از استاد در زمینه های درس خواندن، جدی و دقیق بودن در درس است، زیرا همان طور که گفته می شود جدی بودن شاگرد در روح و کار استاد اثر گذار بوده و از سویی جدی بودن استاد و نحوه تدریس او نیز در طلبه ایجاد انگیزه می کند.

وی ادامه داد: اگر شیوه تدریس شما اساتید دلخواه شاگردانتان باشد باعث پیشرفت آنها خواهد شد و طبیعتا شاگردان ممتاز مراحل ترقی را می پیمانند و شاگردانی که از نظر درسی ضعیف تر باشند، با برنامه ریزی خود را به سطح عالی درسی خواهند رساند. پس بنابر این در مسئله انگیزشی طلاب، شما می توانید با معنی کردن انگیزه در احادیث ، روایات و آیات ، فلسفه طلبگی را در رفتار و گفتار خود به طلاب القاء کند.

آیت الله ناصری با تاکید بر صمیمیت استاد و شاگرد گفت: استاد باید تا حدی با شاگرد خود خوب و مناسب رفتار کند که اگر طلبه مشکلی داشت با استاد به عنوان یک دوست خوب مطرح کند و استاد نیز باید با آن همدردی کند و با حل آن مشکل بتواند شاگرد را از گناه کردن دور کند و به سمت معنویت سوق دهد.

وی در پایان اظهار داشت : در خصوص مسئله پژوهش هم باید بجای گرفتن امتحانات و پرسش های هفتگی، از طلبه بخواهیم در مورد موارد گفته شده تحقیق انجام دهد و نتیجه آن را ارائه دهد و با این تحقیق خود به خود به سمت مطالعه و پرسش و پاسخ خواهد رفت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha