جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
آیت الله ناصری

حوزه/ آیت الله ناصری گفت: اگر از آموزش و پرورش شروع کنیم، آن وقت دانشگاه های اسلامی خواهیم داشت، زیرا بنیان اولیه جامعه سازی اسلامی از مدارس آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، آیت الله ناصری، در جمع اساتید برتر حوزه علمیه خواهران استان یزد، یکی از دغدغه های خود را دو موضوع « جامعه سازی اسلامی» و « اسلامی سازی جامعه» برشمرد و گفت: جامعه سازی اسلامی مقدم است و برای رسیدن به این هدف باید ابتدا از قشر کودک و نوجوان شروع کنیم و اگر بخواهیم مرحله دوم یعنی اسلامی سازی جامعه را اجرا کنیم بسیار سخت خواهد بود، زیرا باید بسیاری حرکت ها را سامان دهیم.

وی تصریح کرد : نسبت به جامعه سازی اسلامی از سوی اقشار تأثیرگذار و توانمند از جمله حوزه ها در آموزش و پرورش کوتاهی شده است و حوزه علمیه قم می بایست مسئولیت آموزش و پرورش و قشر کودک و نوجوان را بپذیرد، زیرا اگر مبادی دینی در این قشر قوی نشده باشد، پس از ورود به دانشگاه با مشکل مواجه می شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با انتقاد از نگاه یک جانبه به اسلامی کردن دانشگاه ها بدون در نظر گرفتن نقش محوری آموزش و پرورش در تربیت بیش از 10 میلیون کودک و نوجوان، بیان کرد : اگر از آموزش و پرورش شروع کنیم آن وقت دانشگاه های اسلامی خواهیم داشت، زیرا بنیان اولیه جامعه سازی اسلامی از مدارس آغاز می شود.

آیت الله ناصری، تأسیس دانشگاه های تربیت معلم با عنوان فرهنگیان را مهم خواند و گفت: اگر از دانشجویان دانشگاه های دیگر تنها تعدادی به عنوان معلم به آموزش و پرورش می روند، ولی از دانشگاه های فرهنگیان همه وارد عرصه معلمی می شوند، پس نقش آنان در جامعه سازی اسلامی مهم و ویژه خواهد بود.

رئیس شورای حوزه علمیه استان یزد، جدیّت در درس و تربیت صحیح حوزویان را در حوزه های علمیه خواستار شد و افزود : طلاب باید به گونه درس بخوانند که بتوانند در آموزش و پرورش نیز خدمت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با یادآوری بیانات ارزشمند رهبر معظم انقلاب در جمع حوزویان مبنی بر انقلابی ماندن حوزه های علمیه، اظهار داشت: اگر می خواهیم حوزه انقلابی باشد، نباید نسبت به این مهم بی تفاوت باشیم

آیت الله ناصری تصریح کرد: باید تربیت طلاب انقلابی و با اخلاق و منش اسلامی یکی از ثمرات حوزه های علمیه باشد تا بتوانند در تأثیرگذاری بر قشر کودک و نوجوان در جامعه سازی اسلامی قدم بردارند.

در این مراسم به صورت نمادین به 18 نفر از اساتید برتر مدارس علمیه خواهران استان یزد لوح تقدیر اهدا شد، همچنین به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم اساتید و کادر اداری مدارس علمیه خواهران استان هدایایی به رسم یادبود اهدا می شود.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha