سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
حجت الاسلام مهدی بصیرتی

حوزه/ استاد حوزه علمیه کاشان، با تأکید بر این که پیاده‌روی میلیونی عزاداران امام حسین(ع) در ایام اربعین، یک کنگره عظیم بین‌المللی است، گفت: این حرکت عظیم با حضور افرادی از نقاط مختلف جهان برگزار می شود.

حجت الاسلام مهدی بصیرتی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» درکاشان، با اشاره به راهپیمایی عزاداران حسینی در ایام اربعین و با باین این که این حرکت عظیم در حال جهانی شدن است، اظهار داشت: با وجود خطرات جانی و تهدیدات گروهک تروریستی داعش، راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی با شرکت زنان و مردان و حتی معلولین از پنج قاره مختلف جهان برگزار می شود، که این شرایط عشق و پایبندی به اهل بیت(ع) و شعائر مذهبی را نشان می دهد.

وی یکی ازهشت نشانه های مؤمن بنا به فرموده امام حسن عسکری(ع) را پیاده روی اربعین عنوان و خاطرنشان کرد: پیش بینی حضرت زینب(س) خطاب به یزید در کاخ او، که تو نمی توانی نور و یاد ما را نابود کنی، با حضور میلیونی مردم در پیاده روی اربعین حسینی تحقق پیدا کرد.

استاد حوزه علمیه کاشان از پیاده روی اربعین حسینی به عنوان یک متینگ بین المللی که درهیچ کجای دنیا مشابه آن وجود ندارد، نام برد و گفت : مردم سراسر جهان در این راهپیمایی عظیم با گذشتن از جان خود به عشق اهل بیت(ع)  و زنده ماندن فرهنگ عاشورا حضور پیدا می کنند.

وی با تاکید بر اینکه  رسانه های اروپایی در انعکاس اخبار راهپیمایی جهانی اربعین حسینی صداقت داشته باشند، گفت : از رسانه های اروپایی  باید بپرسیم وقتی تجمعات 100 یا 500 نفری را در رسانه و ماهواره های شان پخش می کنند چرا راهپیمایی عظیم جهانی اربعین حسینی را که مردم با دلشان حضور پیدا می کنند پوشش نمی دهند؟

حجت الاسلام بصیرتی  با تشکر ازبانوان هنرمند کاشانی که به عشق اهل بیت(ع) فرش نفیس ایوان طلای علی ابن ابیطالب(ع) را بافتند، گفت: ریشه های زده شده درفرش‌های عتبات عالیات، ریشه درعقاید مذهبی مردم ایران، خصوصا مردمان کاشان دارد.

وی به نقش مردم و خیرین کاشانی در توسعه، تجهیز و مفروش نمودن حرمین شریفین با فرش‌های نفیس و دست بافت کاشان در کربلا، نجف، سامرا و کاظمین اشاره کرد و خاطرنشان کرد: حتی زمان صدام هم که به کربلا مشرف شدم، قالی های دست بافت قدیمی کاشان در حرم امیرالمومنین(ع)، با قدمت یک صد ساله پهن شده بود.

استاد مدارس علمیه کاشان یادآورشد: مردم کاشان علاوه بر کمک های  نقدی وغیر نقدی به حرمین شریفین، همه ساله با پای پیاده به عشق اهل بیت(ع) دراربعین حسینی، مال و جان‌شان را درطبق اخلاص می گذارند.

شایان ذکراست بانوان هنرمند کاشانی با اتمام بافت فرش یک  صد مربعی  ایوان طلای علی ابن ابیطالب(ع)، قراراست بزودی 57 تخته فرش دیگر به متراژ 1200 مترمربع و به ارزش 4 میلیارد تومان، جهت مفروش نمودن ایوان طلا و رواق‌های حرم مطهر حضرت علی(ع) را تهیه کنند تا به عراق انتقال یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha