شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
جت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی

حوزه/ رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی با حضور در یکی از بیمارستان های قم از آیت الله سید محمد نقی شاهرخی از علمای لرستان در جریان روند درمانی ایشان قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی، امروز با حضور در یکی از بیمارستان های قم ازآیت الله سید محمد نقی شاهرخی از علمای لرستان و نماینده سابق این استان در مجلس خبرگان رهبری عیادت و در جریان روند درمانی ایشان قرار گرفت.

تیم پزشکی آیت الله شاهرخی نیز گزارشی از فرآیند درمانی و آخرین وضعیت ایشان را ارائه داده و نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری نیز از تلاش های آنها تقدیر کرد.

 نماینده استان لرستان در مجلس خبرگان از آیت الله شاهرخی به عنوان  شخصیتی مبارز و نستوه قبل از انقلاب، عالمی مورد اعتماد برای دو ولی فقیه زمان خود؛ یعنی امام و رهبر معزز انقلاب، و استوانه ای اخلاقی، علمی و اجتماعی برای لرستان یاد کرد و شفای عاجل ایشان را از خداوند متعال مسالت کرد.

آیت الله شاهرخی به دلیل عارضه مغزی در بخش مراقب های ویژه بیمارستانی در قم بستری است.

وی با شروع نهضت اسلامی به رهبری امام راحل(ره) در سال ۴۲ به همراه فضلاء و مدرسین حوزه علمیه قم وارد صحنه مبارزات مردم علیه رژیم استبداد شدند و در طول این مبارزات بارها تحت تعقیب قرار گرفت. ایشان سه بار به زندان افتادند که آخرین مرحله در هجدهم ماه مبارک رمضان سال ۱۳۵۷ شمسی پس از سخنرانی در مسجد ارک تهران بود، که راهی زندان مخوف کمیته شد و با شخصیت هایی همچون آیت الله روحانی، آیت الله دستغیب، علامه یحیی نوری و واعظ شهیر مرحوم فلسفی همراه بودند.

آیت الله شاهرخی بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در مسئولیتهای مختلفی از جمله امام جمعه خرم آباد، نماینده اولین دوره مجلس شورای اسلامی، نماینده تام الاختیار حضرت امام در بروجرد و بروجن، نماینده لرستان در سومین و چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری، نماینده مقام معظم رهبری در کشورهای جنوب شرق آسیا(تایلند، میانمار، بنگلادش، سریلانکا، هند)، عضو مجمع جهانی اهل البیت(ع) و عضو مجمع تقریب مذاهب اسلامی به نظام اسلامی خدمت کرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha