شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دیدار مهندس هوشنگ بازوند   با حجت الاسلام و المسلمین احمد مبلغي

حوزه/ عضو خبرگان رهبری با بیان این که رعايت قانون گرایی و فرهنگ مداری دو عامل ضروری پیشرفت هستند، گفت: تحقق پیشرفت اقتصادی جز با قانون و فرهنگ مناسب امکان پذیر نیست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین احمد مبلغي در دیدار مهندس هوشنگ بازوند استاندار لرستان، که در قم برگزار شد، با اشاره به این که در اسلام، معیار ارزیابی نسبت به قدر و منزلت هر فرد،  کیفیت و اتقان کار او می باشد، گفت: باید به تعمیق فرهنگ کار در جامعه همت گماریم.

وی با بیان این که رویکرد اقتصادی استاندار لرستان فرصتی مغتنم برای این استان است گفت: حل مشکل بیکاری در این استان می طلبد که همه، تمرکز بیشتری  بر آن پیدا کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین مبلغی با تاکید بر این که بايد فرهنگ کار و کارآفريني به خوبي ترويج و توسعه پيدا کند، گفت: نباید به نیروی انسانی کار،  نگاه ترحمي داشت و در فضایی اینچنین، مقوله کارآفريني را دنبال کرد.

وی خاطرنشان کرد: باید چنان ارتقا یابیم که  براي به کارگيري نيروهاي انساني، احساس تقاضا، نياز و ارزش در ما ايجاد شود و باید بدانیم بیش از آنچه نیروی به کار گرفته شده از کار منتفع می شود این جامعه است که از کار او منتفع می شود.

قانون و فرهنگ  دو نياز اساسي هر جامعه انساني

نماينده استان لرستان در مجلس خبرگان رهبري همچنين قانون و فرهنگ را دو نياز اساسي هر جامعه انساني ذکر کرد و گفت: قانون و فرهنگ هر دو در جامعه نظم ايجاد مي کنند و هيچ کدام نمي تواند جاي ديگري را بگيرد، بلکه مکمل یکدیگر هستند.

وی با بیان این که رعايت قانون گرایی و فرهنگ مداری دو عامل ضروری پیشرفت هستند، گفت: تحقق پیشرفت اقتصادی نیز جز با  قانون مناسب و فرهنگ مناسب امکان پذیر نیست.

حجت الاسلام و المسلمین مبلغي همچنين با اشاره به ظرفيت هاي گردشگري استان براي توسعه نيز گفت: هر چه جهان به پیش می تازد، گردشگری پدیده ای جدی تر، ضروری تر و اجتماعی تر برای انسان می شود و از همین جا اهمیت منطق "سیروا فی الارض" در دین که مطلق زمین را موضوع و محل سیر قرار داده، آشکارتر می گردد.

وی با اشاره به ظرفيت بسيار خوب استان لرستان در امر گردشگری  و ضرورت بهره گیری  از این فرصت، گفت: لرستان می تواند در گردشگری درخشش های خاص پیدا کند.

این استاد حوزه با اشاره به این که واژه زمین در ادبيات ديني جایگاهی مهم به خود اختصاص داده، گفت: انجام عدل نسبت به زمین، عمران و آباداني آن است و رها کردن آن به حال خود ظلم به آن است و از همین جا خداوند امر به آباد کردن آن کرده است.

وی گفت: متاسفانه گاهي فکر مي کنيم، ادبيات ديني تنها در چارچوب عبادات شکل گرفته است؛  در حالي که فرهنگ زندگي و اقتصاد زندگی، بخش عظيمي از مفاهیم و ادبیات  ديني است. ما  بايد از خاستگاه دين به امر عمران و آباداني اقدام کنيم تا زندگی شکل گیرد و مشکلات مردم برطرف شود.

استاد حوزه  همچنين از خدمات استاندار لرستان، فرمانداران و مديران، نمايندگان استان در مجلس شوراي اسلامي تقدير کرد و گفت: ايجاد همگرايي و هم انديشي بين اين مجموعه ها، مي تواند گام هاي بسيار اساسي براي رفع محروميت هاي استان باشد.

حجت الاسلام و المسلمین مبلغي با بیان این که باید بین دو مقوله سیاست ورزی و سياست زدگي تفاوت قائل شد، گفت: باید در استان در چارچوب سیاست های  نظام و رهبری  به کار و عمران و آباداني همت گماریم و اگر اين آباداني و عمران نباشد سياست ورزی جای خود را به سیاست زدگی می دهد و به شغلی کاذب با معنايی کاذبي بدل می شود.

عضو خبرگان رهبری گفت: در چارچوب فرصت تبدیل شدن استان به  پايلوت اقتصاد مقاومتی، الحمد لله مقوله هاي فرهنگي، اجتماعي و گردشگري مجال بهتری برای پی گیری یافته است.

 وی گفت:  نمايندگان استان در مجلس خبرگان رهبري نیز  آماده هر گونه همکاري و تعامل جهت ایجاد یک حرکت همه جانبه استانی براي خدمت به مردم فهيم لرستان و رفع مشکلات آنها هستند.

تاکید بر رفع موانع سرمايه گذاري در استان

مهندس هوشنگ بازوند استاندار لرستان نيز در اين ديدار گفت: متاسفانه معضل بيکاري و مشکلات اقتصادي از معضلات اصلي استان لرستان است و بايد با هماهنگي، تعامل و همفکري دنبال رفع اين معضلات باشيم.

 وي تنها راه رفع مشکلات بيکاري در استان را جذب سرمايه گذار ذکر کرد و گفت: اگر در سال، چهار هزار و 500 ميليارد تومان در لرستان سرمايه گذاري شود، مشکلات اقتصادي و اشتغال جوانان برطرف مي شود.

مهندس بازوند همچنين ايجاد وتوسعه آزاد راه ها، فرودگاه  و راه آهن را لازمه جذب سرمايه گذاري در استان ذکر کرد و گفت: عملياتي کردن اين اقدامات وبستر سازي براي اين الزامات، تنها از عهده بخش خصوصي برمي آيد و دولت توانايي وارد شدن به چنين موضوعات و طرح هاي کلاني را ندارد.

استاندار لرستان برطرف شدن موانع سرمايه گذاري در استان را نيز مورد تاکيد قرار داد وگفت: بخش خصوصي مي تواند در زمينه گردشگري وطرح هاي عمراني سرمايه گذاري خوبي در استان لرستان داشته باشد.

وي برخي القائات مبني بر عدم احساس امنيت براي سرمايه گذاران در لرستان را رد کرد وگفت: ما خود را موظف به تامين امنيت سرمايه گذاران در استان مي دانيم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha