پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام خاکباز

حوزه/ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان با اشاره به کمبود ۲۲۰۰ مسجد در مناطق مختلف استان، گفت:۳۰ درصد مساجد این استان به مرمت، نوسازی و بازسازی نیاز دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از لرستان، حجت الاسلام مرتضی خاکباز، امروز در همایش وقف و رسانه که با حضور خبرنگاران در سالن جلسات خانه معلم خرم آباد برگزار شد با اشاره به اینکه هفته وقف فرصتی مغتنم برای تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف در راستای گسترش موقوفات است افزود:امید می رود اصحاب رسانه با تشویق و ترغیب واقفان خیر اندیش موقوفات را در کانال اداره کل اوقاف و امور خیریه به ثبت برسانند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون یک هزار و ۸۶۰ موقوفه انتفاعی و منفعتی در استان لرستان وجود دارد، تصریح کرد:قدیمی ترین موقوفه در استان لرستان قدمتی ۹۵۰ ساله دارد .

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان با اشاره به اینکه اداره اوقاف و امور خیریه در راستای برنامه های دینی و فرهنگی موقوفات را در جامعه گسترش می دهد خاطر نشان کرد:درآمد موقوفات منفعتی طبق نیت واقفان مصرف می شود.

حجت الاسلام خاکباز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه با توجه به جمعیت لرستان این استان با کمبود ۲ هزار و ۲۰۰ مسجد روبرو است، افزود:نیاز است با همت خیران،واقفان و همچنین اطلاع رسانی و فرهنگ سازی اصحاب رسانه در خصوص احداث مساجد در مکانهای فاقد اقدامات لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۳۰ درصد مساجد استان لرستان لرستان به مرمت، بهسازی و نوسازی نیاز دارند، ابراز داشت: برای انجام امورات عمرانی هم نیازمند همت خیران و واقفان هستیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان خاطرنشان کرد: در جلسه ای که روزهای اخیر با افراد شاخص حوزه های علمیه از جمله تولیت حوزه علمیه کمالیه خرم آباد داشتیم مقرر شده که ساخت ۱۵ مسجد در استان لرستان صورت گیرد و این مساجد به مساحت ۱۰۰ متر مربع کلنگ زنی خواهد شد.

حجت الاسلام خاکباز تصریح کرد: این مساجد با نام چهارده معصوم (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) دهه وقف در استان کلنگ زنی خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha