جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 400975
۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۸
تجمع مردم بحرین در مقابل منزل شیخ عیسی قاسم

حوزه/ اجتماع منطقه "الدراز" با مشارکت گسترده مردم وارد صد و شصت و چهارمین روز خود شده است. مردم بحرین دیشب در محل اجتماع به مناسبت وفات حضرت رسول اکرم (ص) مراسم عزاداری برپاکردند و بر دفاع از آیت الله عیسی قاسم تاکید کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، اجتماع منطقه "الدراز" بحرین با مشارکت گسترده مردم وارد صد و شصت و چهارمین روز خود شد؛ مردم بحرین دیشب در محل اجتماع به مناسبت وفات حضرت رسول اکرم (ص) مراسم عزاداری برپاکردند و دسته های عزاداری را به راه انداختند. عزاداران شعارهای انقلابی سرداده و بر دفاع از آیت الله عیسی قاسم تاکید کردند.

این اجتماع با وجود تشدید محاصره این شهرک از سوی نیروهای آل خلیفه و جنگنده های زرهی و انتقام جویی آنان از ساکنان به وسیله ابزارهای مختلف ادامه دارد. مزدوران رژیم آل خلیفه از طریق ایجاد ترس و ارعاب با افزایش و مستقر ساختن نیروها در این شهر به دنبال انتقام جویی از انقلابیون هستند. هم چنین سعی دارند از طریق ممانعت از برپایی نماز جمعه و ربایش بعضی از شهروندان از جمله فعال اجتماعی "سید علوی الموسوی" زندگی ملت بحرین را تهدید کنند و احساسات آن ها را به بازی بگیرند.

ربایش سید الموسوی در هاله ای از ابهام است و بعد از گذشت 38 روز هنوز سرنوشتش مشخص نشده است.

شهرک "الدراز" در دو روز گذشته شاهد تحرکات نظامی مشکوکی بوده است و ورودی اصلی شهرک با جنگنده های آل خلیفه محاصره شده است. فعالان گفته اند: این تحرکات در کنار جنگ روانی که رژیم آل خلیفه به آن می پردازد، صورت می گیرد. رژیم آل خلیفه از شکستن اجتماع "الدراز" و مجبور ساختن آیت الله قاسم به تسلیم ناتوان مانده است.

در همین راستا، جنبش جوانان "الدراز" از برنامه انقلابی خود با عنوان "به خدا قسم سازش نخواهیم کرد" خبر داد. این برنامه پنجشنبه با تظاهرات گسترده از محل اجتماع و مقابل منزل آیت الله قاسم شروع می شود.

هم چنین این جنبش به مشارکت در تجمع انقلابی روز جمعه به سمت مسجد امام صادق (علیه السلام) در منطقه "الدراز" برای شکستن محاصره این شهرک و پایان دادن به ممانعت پی در پی از برگزاری نماز جمعه فراخواند.

علاوه بر این، تظاهرات دیگری غروب شنبه 15 آذر (3 دسامبر) همزمان با شامگاه محاکمه آیت الله قاسم از محل اجتماع و با شعار " به رهبران اقتدا می کنم.. جانم فدای آنها" به راه می افتد.

در کنار این فعالیت ها، ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه از راه اندازی تظاهرات مردمی در روز جمعه و در تعدادی از محور های کشور با عنوان " جمعه لبیک یا محمد" خبر داد. هم چنین تظاهراتی با حضور زنان در شهرک "بوری" در حمایت از تظاهرات روز جمعه به راه می افتد.

جریان الوفاء الاسلامی به نوبه خود بر مشارکت در تظاهرات دیگری در وفاداری به شهداء و پافشاری بر حق قصاص کشته شدگان به دست رژیم آل خلیفه تاکید کرد. این تظاهرات با عنوان "بیعت با شهداء" در دو روز جمعه و شنبه در مناطق مختلف بحرین برگزار می شود. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha