شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید حبیب الله موسوی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به اینکه روحانیون باید در منابر سنت حسنه وقف را ترویج دهند، گفت: طلاب و روحانین واقفان را به سمت وقف های حوزوی ترغیب کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در کرمانشاه حجت الاسلام و المسلمین سید حبیب الله موسوی، در همایش "وقف و حوزه های علمیه" که با حضور ائمه جمعه، مسئولان حوزوی و مدیران کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در حوزه علمیه کرمانشاه برگزار شد، عنوان داشت: وقف صدقه جاریه در جغرافیای زمان، باقیات الصالحات ماندگار و ره توشه آخرت است.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه ادامه داد: وقف یک حرکت ساده در پیچیده ترین پیچ تاریخی تغییرات انسانی است؛ وقف عبور از خودخواهی ها و خودبینی ها و رسیدن به کمالات وجودی خدادوستی و مردم دوستی می باشد.

وی با بیان این که وقف فتح الفتوحی است که انسان را از همه تعلقات آزاد می سازد و منشأ فتح و سبک بالی روح و گشایش و سعه وجودی جان آدمی می شود، افزود: واقف از همه حجاب های ظلمانی و نورانی می گذرد و با "ابصار قلوب و دیدگان دلهایش" به جمال کمال الهی به ناظره "نضره نعیم" در جنات صفات و ذات می نشیند و سرمست بر اهل دیدگان تبسم فوز عظیم می زند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی تصریح کرد: وقف یک سنت اسلامی در همه شرایع الهی است، چرا که واقف با وقف خویش "فرار الی الله" از همه چیز به سوی "قرب الی الله" را تجربه می کند و خود را از همه علائق و رنگ تعلقات وارسته و از هر گونه دلبستگی و آلاینده ها پیراسته می کند.

این استاد حوزه گفت: وقف یک حرکت معنا دار در دنیای بی معنایی است که همه حقیقت، ثروت و سرمایه را در عدد و شماره ها می داند و ارزش زمان و زندگی را به عیار طلا می سنجد و جان آدمی را به بهایی اندک به خسران ابدی می فروشد.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه بیان داشت: وقف دادرس مردمان و فریادرس روزهای سخت مواقیت گوناگون است، واقف امروز با وقف کردن بخشی از بخشش های الهی، خود را برای روزی آماده می کند که نه داد و ستدی و نه دوستی و شفاعتی وجود دارد و قطعأ که وقف به داد واقفان در جهان پس از مرگ خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه بین طلاب و روحانیون رقابت فضلی و لطفی در باب سنت وقف ایجاد شود، مطرح کرد: روحانیون باید سنت وقف را در منابر تبیین کرده و خیران و واقفان را به سمت وقف در حوزه های علمیه ترغیب و تشویق کنند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی در پایان بیان داشت: وقف در باب حوزه های علمیه استقلال این مراکز مقدس را حفظ می کند و زمینه های نشر و ترویج اندیشه های دین را فراهم می کند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha