پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
 آیت الله مرتضی مقتدایی در آیین افتتاحیه  کمیسیون های دهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد در قم

حوزه/ دبیر دوم شورای عالی حوزه های علمیه گفت: منوّیات و دغدغه های مقام معظم رهبری شاکله و محوریت همه اجلاسیه های جامعه مدرسین و علمای بلاد می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» آیت الله مرتضی مقتدایی در آیین افتتاحیه  کمیسیون های دهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد در قم اظهارداشت: طی یکی دو سال اخیر بحث حوزه انقلابی و انقلابی ماندن حوزه های علمیه موکداً مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است و ما بدین منظور محوریت اجلاس به ویژه کمیسیون های چهارگانه را با فراخور موضوعی که دارند، همین بحث حوزه انقلابی و انقلابی ماندن حوزه ها قرارداده ایم.

دبیر دوم شورای عالی حوزه های علمیه افزود: تشکیل کمیسیون های متعدد با محوریت « بایسته ها و راهکارهای حوزه انقلابی » بدون تردید آثار و برکات ارزشمند و ماندگاری را برجای خواهد گذاشت که دبیران هر کمیسیون نتایج را در دومین روز اجلاسیه که به صورت عمومی برگزار خواهد شد ارائه خواهند داد.

آیت الله مقتدایی ادامه داد: طی نه دوره گذشته نتایج اثربخش و راهگشایی از سوی اجلاسیه های جامعه مدرسین در زمینه های مختلف  روز ارائه شده است و امید داریم اجلاسیه دهم جامعه و علمای بلاد نیز اینگونه باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اجلاسیه جامعه و علمای بلاد را ابتکار بزرگان حوزه و جامعه مدرسین عنوان کرد و گفت: خوب به یاد دارم در آن دوران قرار بود سالی یکبار اجلاسیه برگزار شود که آقایون گله کردند و انتظار داشتند سالی دوبار و حتی بیشتر برگزار گردد تا برادران و علمای اعلام که از سراسر کشور جمع می شدند بیشتر همدیگر را زیارت کنند.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: عده ای دیگر از بزرگان می گفتند چرا شما همیشه دعوت می کنید و ما هم می توانیم میزبان باشیم لذا دو پیشنهاد مطرح شد که اجلاسیه  سالی یک بار برگزار شود و عزیزان جامعه در طول سال به مراکز استان ها و شهرستان ها نیز سفر کنند که باز عده ای جهات دیگر را مطرح کردند.

آیت الله مقتدایی ادامه داد : لذا امروز ما در طول سال شاهد برپایی چندین اجلاسیه جامعه و علمای بلاد به صورت عمومی، استانی و منطقه ای هستیم تا این تعامل و همکاری و همفکری ها در طول سال چندین بار صورت پذیرد بطوریکه اولین این اجلاسیه های استانی و منطقه ای در مشهد مقدس، کردستان، کرمانشاه، یزد، کرمان، آذربایجان شرقی، ارومیه، زاهدان برگزار شد.

عضو خبرگان رهبری بیان داشت: اجلاسیه های استانی و منطقه ای(چند استانی) بسیار باشکوه و در شأن علمای بلاد برگزار می گردد بطوریکه در یکی از اجلاسیه های  حجت الاسلام والمسلمین  محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری از حضور گسترده بسیار شگفت زده شد و فیلم اجلاس را برای مقام معظم رهبری بردند.

دبیر دوم شورای عالی حوزه های علمیه در ابتدای سخنان خود به روایاتی از زیارت و دیدار برادران دینی و توصیه های ائمه اطهار(ع) به زیارت الاخوان اشاره کرد و گفت: در روایات متعددی آمده که وقتی به دیدار دوست می رویم میزبان خداوند است و خودش اجر آن را که بهشت باشد می دهد.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha