شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 رونمایی  از آثار جدید پژوهشکده امر به معروف

حوزه/ مسئول پژوهشکده ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم بر تاسیس مؤسسه برای کرسی درس خارج و فعالیت ریشه ای امر به معروف ونهی از منکر تاکید کرد.

به گزارش خبر نگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین محمود شریفی اقدم،  مسئول پژوهشکده ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم   عصر امروز در مراسم  رونمایی از  آثار جدید این گفت: تا کنون فعالیت های خوبی در زمینه پژوهش در این  پژوهشکده صورت گرفت و  آثاری در باره امام محمد باقر(ع)، امام صادق(ع) و حضرت امام علی(ع)  هم آماده چاپ است.

وی افزود: کتاب شناسی امر به معروف و نهی از  منکر و مقالات در این رابطه از جمله کارهای بود که صورت گرفت و در حال حاضر این  پژوهشکده در بخش سایت، تولید آثار امر به معروف در آئینه فتوا، کتب درسی، موسوعه امربه معروف و نهی از منکر، دانش نامه امر به معروف از منکر و تولید آثار متفرقه در حال فعالیت است.

حجت الاسلام و المسلمین شریفی با بیان اینکه  این دانش نامه در ارتباط با مفاهیم و مصادیق امربه معروف است عنوان کرد: یکی از پیشنهاد این پژوهشکده، راه اندازی درس خارج و مؤسسه  و فعالیت ریشه ای در شورای امر به معروف ونهی از منکر  درباره مورد این فریضه  است.

 شبکه اجتماعی  امر به معروف راه اندازی خواهد شد

در ادامه این مراسم حجت الاسلام مهدی احمدی  گفت: فضای مجاز امر به معروف یکی از ارکان مهم این پژوهشکده است و رهبر انقلاب هم تاکید فراوانی براهمیت آن کرده است.

 مدیر فضای مجازی پژوهشکده امر به معروف ونهی از منکر عنوان کرد:   سایت دارای  بخش های ترویجی و پژوهشی به عنوان ویکی معروف ودانش نامه ها است.  سایت ویکی، هم دارای بخش های کتابخانه ای در قالب مفهوم و مصادیق، مقاله بالغ بر 700 عنوان، نشریه، شخصیتها، کتاب شناسی و پایان نامه فقهی و قرآنی است

وی بیان داشت: بخش مصادیق امر به معروف و نهی از منکردر  14 موضوع مانند اجتماعی وفرهنگی  از مباحثی است  که در سایت ویکی  بارگذاری شده است.

 حجت الاسلام احمدی گفت: تجمیع امر به معروف ونهی از منکر و بارگزاری درس خارج مراجع تقلید  و علما نیز از دیگر این فعالیت  پژوهشکده است که درسایت برای استفاده  محققین قرار داده شده است.

خاطرنشان می شود: در پایان ا این مراسم ز آثار جدید پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر  رونمایی شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha