جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امر به معروف

حوزه / مدیر مدرسه عملیه باقر العلوم(ع) اسدیه گفت: احیای امر به معروف و نهی از منکر می تواند راهکار موثری در مقابله با تهاجم فرهنگی و آسیب های شبکه‌های مجازی باشد.

حجت الاسلام سید علیرضا حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند اظهار داشت: دین اسلام برای تمامی امور و مراحل زندگی انسان برنامه دارد که اگر این آموزه‌ها از سوی خانواده به کار گرفته شود، بسیاری از آسیب های اجتماعی حل می‌شود.

وی با بیان اینکه تواضع یکی از آداب و سنن پسندیده است که از ویژگیهای اخلاق نیکوی انسان است، افزود: دشمنان اسلام در پی ضربه زدن و ایجاد اختلاف بین مذاهب تسنن و تشیع بوده تا از نام اسلام برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنند.

مدیر مدرسه عملیه باقر العلوم (ع) اسدیه با بیان این مطلب که سبک زندگی اسلامی، خانواده‌ها را از خطر طلاق، آسیب های اجتماعی و کاهش روابط عاطفی حفظ می‌کند، بیان داشت: کاهش آسیبهای اجتماعی و مصون ماندن جامعه از چالشهای اجتماعی با اجرا سازی فریضه امربه معروف و نهی ازمنکر محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه خانواده ای، اسلامی است که تمامی برنامه‌ها و روشهای زندگی در آن بر اساس احکام الهی واسلامی باشد، اظهار داشت: خانواده نخستین وکوچکترین واحد اجتماعی است که در هر جامعه شکل می‌گیرد و اگر در این واحد کوچک تربیت درست وصحیح نباشد، جامعه سالم نخواهد بود.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: فرهنگ یک مقوله مهم وبا اهمیت در جامعه است که فرهنگ هر جامعه ای برگرفته از آموزه‌های آن جامعه بوده که بر گفتار، رفتار، کردار افراد جامعه تأثیرمی‌گذارد.

وی افزود: فرهنگ جوامع اسلامی باید بر اساس ارزش های دینی واسلامی اصیل بنا شود زیرا فرهنگ مبدا همه خوشبختیها وبدبختیها است وکار فرهنگ جامعه فرهنگ نا صحیح باشد، فرهنگ استعماری در جامعه حاکم وجوانهای آن جامعه هم استمعاری خواهند بود.

مدیر مدرسه عملیه باقر العلوم (ع) اسدیه تصریح کرد: در مقابله با نظام استکباری و جنگ نرم که در سالهای اخیر به راه افتاده باید به معروفاتی که مقام معظم رهبری بیان کردند توجه کنیم و در این زمینه و در حوزه جایگزینی معروفات باید کارهای ارزنده و ماندگاری صورت گیرد.

حجت الاسلام حسینی در پایان گفت: احیای امر به معروف و نهی از منکر می تواند راهکار موثری در مقابله با تهاجم فرهنگی و آسیب های شبکه‌های مجازی باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha