شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام ذبیح

حجت الاسلام ذبیح گفت: ما برای لذات دنیا خلق نشدیم، بلکه برای رسیدن به لقاء الله خلق شده ایم، همانطور که امیرالمومنین(ع) می فرماید دنیا با بلا پیچیده شده است و همه کارهای دنیا با مشقت انجام می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام علیرضا ذبیح از اساتید اعزامی از قم، در مراسم عزاداری هیئت مکتب الصادق(ع) طلاب و روحانیون همدان در حسینیه کوی طلاب شهرک شهید مدنی(ره) ضمن تسلیت شهادت پدر بزرگوار امام رمان(عج)، با بیان روایتی از امام حسن عسکری(ع) گفت : رسیدن بسوی خداوند متعال سفری است و یکی از لوازم آن مناجات در هنگام شب است.

وی در ادامه تصریح کرد: همان طور که هر مسافرتی نیازمند یک سری لوازم می باشد و تا آن ملزومات نباشد  سفر محقق نمی شود، راه رسیدن به خداوند متعال استفاده از مناجات سحر می باشد.

این استاد حوزه ادامه داد: اگر کسی قرار است در عالم هستی بخواهد موعظه کند، بی شک اهل بیت عصمت و طهارت و پس از آنها، علمای دین شایسته این امر هستند و در کلام آنها می خوانیم که باید سلوک به سوی خدای تعالی داشته باشیم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: بعضی از افراد از سلوک تعبیر به صوفی گری کرده اند، ولی اصل این سلوک برگرفته از آیات قرآن و روایات می باشد. در  آیات با تعبیر طی طریق از زندگی یاد کرده و همچنین در صحیفه سحادیه نیز به فراوانی از سلوک به سوی خداوند متعال یاد شده داست.

حجت الاسلام ذبیح در ادامه افزود: ما برای لذات دنیا خلق نشدیم، بلکه برای رسیدن به لقاء الله خلق شده ایم، همانطور که امیرالمومنین(ع) می فرماید دنیا با بلا پیچیده شده است و همه کارهای دنیا با مشقت انجام می شود.

وی در پایان ابراز داشت: چه بسا بزرگانی که در جهاد اصغر پیروز شدند، ولی در جهاد اکبر باختند؛ مرحبا به بانوی طاهره انقلابی  همدانی مرحوم دباغ که با هفت فرزند در راه انقلاب مجاهدت کرد و سخت ترین شکنجه ها را دید ولی دم باز نکرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha