سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام علی رمضانی

حوزه/ مسئول دبیر خانه کانون های فرهنگی مساجد قزوین گفت:امروز باید از ظرفیت مساجد به بهترین نحو استفاده شده و بهره‌برداری از آن تنها محدود به مناسبت‌‌های مذهبی نشود.

حجت الاسلام علی رمضانی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در قزوین، مساجد را بهترین محل برای ترویج دین اسلام دانست و اظهارداشت: مسجد مکانی مقدس در اسلام و محل نشر دین است که کارکردهای بسیاری را در زندگی مسلمانان ایفاء می کند، به طوری که بهترین مکان برای ترویج دستورات دین، حل مشکلات مسلمانان، رفع اختلافات، امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با دشمنان خدا است.

مسئول دبیر خانه کانون های فرهنگی مساجد قزوین با بیان اینکه ، یکی از موضوعاتی که امروز جامعه ما با آن مواجه می باشد، تهاجم فرهنگی است، افزود: دشمنان از این طریق به دنبال کمرنگ کردن باورهای دینی و اعتقادی ما هستند، مسجد که مرکز نشر باورهای دینی و معارف می باشد، بهترین مکان برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است و در این بستر آماده، با جهت ‌دهی فکری و اعتقادی در مسیر ارزش‌ های دینی، می توان مانع انتقال خوراک‌‌های فکری سمی از جانب دشمنان به مردم شد.

وی با اشاره به نقش کانون های فرهنگی هنری در مساجد اظها رداشت: با توجه به این که بیشتر مخاطبان کانون های مساجد جوانان هستند، این مجموعه نقش مهمی را در مساجد ایفا می‌کند.

حجت الاسلام رمضانی به ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه هم اشاره کرد و بیان داشت: سبک زندگی اسلامی در مساجد محقق می شود و باید تلاش نماییم که این موضوع مهم را در جامعه اسلامی بیش از پیش ترویج  نماییم.

به گفته وی، باید امروز با توجه به تهاجم فرهنگی، به تقویت بنیه اعتقادی و التزام به اخلاق عملی، در جامعه پرداخته و بتوانیم نقش  کانون های فرهنگی مساجد را به بهترین نحو در جامعه عملی و اجرایی نماییم.

حجت الاسلام رمضانی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر315 کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان قزوین فعالیت دارد که  163 آنها در مناطق روستایی مستقر هستند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha