سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام اسماعیل نیا ، دبیر جشنواره علامه حلی در آیین تقدیر از برگزیدگان نخستین جشنواره استانی علامه حلی در خوزستان

حوزه/ دبیر جشنواره علامه حلی گفت: جشنواره حلی موتور پژوهش را در مدارس علمیه کشور به حرکت درآورده و در کنار سایر برنامه‌های پژوهشی، موفق شد گرد غبار غربت و مظلومیت را از چهره پژوهش پاک کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام جواد اسماعیل نیا، دبیر جشنواره علامه حلی، در مراسم تقدیر از برگزیدگان نخستین جشنواره استانی علامه حلی خوزستان، با اشاره به اهداف این جشنواره، اظهار داشت: «ایجاد مهارت لازم در بین طلاب جوان برای تحقیق و نویسندگی»، «تقویت و ارتقاء سطح مهارت پژوهشی طلاب» و «به حرکت درآوردن موتور پژوهش در مدارس علمیه» از اهداف برگزاری این جشنواره بود که خوشبختانه تا حد زیادی محقق شده است.

وی با بیان اینکه جشنواره حلی از هشت سال قبل به دستور شورای عالی حوزه‌های علمیه فعالیت خود را آغاز کرد، گفت: در سال اول برگزاری جشنواره، تنها یک هزار طلبه شرکت کردند، اما با یاری خداوند متعال، امسال  بیش از ۱۶ اثر از طلاب سراسر کشور وارد دبیرخانه جشنواره شده و از این تعداد حدود ۶۰۰ اثر آن مربوط به استان خوزستان است.

دبیر جشنواره علامه حلی، با بیان اینکه حوزه‌های علمیه مرکز تولید علم و آزاد اندیشی است، افزود: تا مدت‌ها پیش که جایگاه پژوهش در کشور کم‌رنگ شده بود و به‌واقع جایگاه خود را از دست داده بود، تأکیدات رهبر معظم انقلاب سبب می‌شود تا این مقوله رنگ تازه‌ای به خود گیرد و با تاییدات مراجع، حوزه علمیه وارد بحث پژوهش شد.

حجت‌الاسلام اسماعیل نیا، با بیان اینکه جشنواره علامه حلی موتور پژوهش را در مدارس علمیه کشور به حرکت درآورد است، تصریح کرد: جشنواره حلی در کنار سایر برنامه‌های پژوهشی موفق شد گرد غبار غربت و مظلومیت را از چهره پژوهش پاک کند و امروز دیگر پژوهش واژه گمنامی در جامعه و بخصوص حوزه‌های علمیه نیست.

وی با اشاره به این مطلب که باید طلبه‌های خود را طوری تربیت کنیم که اهل‌قلم و نویسندگی باشند گفت: هیچ جشنواره علمی پژوهشی در کشور چه در حوزه و یا در دانشگاه وجود ندارد که کارنامه علمی برای شرکت‌کنندگان صادر کند لذا جشنواره حلی نه‌تنها مسابقه بلکه یک دوره آموزشی برای طلاب جوان به حساب می‌آید.

دبیر جشنواره علامه حلی، با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره استانی در خوزستان، افزود: امسال دومین دوره جشنواره را در استان خوزستان برگزار کردیم و شاهد رشد ۵ برابری نسبت به سال قبل بودیم.

حجت‌الاسلام اسماعیل نیا، با بیان این‌که جایگاه پژوهش در حوزه علمیه خوزستان، بسیار بالا و رفیع است، یقین دارم سال آینده استان خوزستان در بین سه استان برتر کشور باشد.

وی در پایان، موضوع مهدویت را یکی از مباحث بسیار مهم در جشنواره‌های آینده عنوان کرد و گفت: در نهمین دوره سعی خواهیم کرد مهم‌ترین چالش‌ها و آسیب‌های دینی پیش رو که ممکن است متوجه ما باشد را موردبررسی قرار دهیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha