دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
کتاب آرایی دینی

حوزه/ دبیر همایش کتاب آرایی دینی از ارسال ۷۰۷ اثر هنری به این همایش خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، مسعود نجابتی در همایش کتاب آرایی دینی در فرهنگ و تمدن اسلامی در دفتر تبلیغات اسلامی قم با اشاره به ایده برگزاری این همایش هنری گفت: کارشناسان بیان می‎کردند، این کتب دینی که در قم تولید می شود با این معانی عمیق از زیبایی‎های صورتی و صفحه آرایی چندانی برخوردار نیستند و همین نکته باعث شد که رصد دقیقی در این فضا شکل بگیرد و روی موضوعات دینی تمرکز شود.

دبیر علمی هنری همایش کتاب آرایی دینی تصریح کرد: در مجموع تولیدات فرهنگی در کشور، سهم ناچیزی مرتبط به گرافیک و زیبایی کتاب اختصاص می‎یابد؛ به همین دلیل تولیدات به شکل روال عادی و کم هزینه و... انجام می‎شود ولی نکته این بود که فعالان این عرصه اطلاع زیادی در خصوص کم و کیف این فعالیت‎های صورت گرفته نداشتند و به همین دلیل سعی شد آثار نیکو در این زمینه جمع آوری و ارایه شود.

وی گفت: این رویکرد باعث شد که فعالیت‌های کتاب آرایی دینی در کشورهای دیگر نیز مورد بررسی قرار گیرد که متاسفانه در اولین همایش این رویکرد ایجاد نشد که امیدواریم در دوره‎های بعدی این رویکرد ایجاد شود.

نجابتی اظهارکرد: زمانی تصور می‎شد که معماری بهترین و شاخص‎ترین هنر اسلامی است که هنرهای مختلف را گردهم آورده است ولی امروز به این نتیجه رسیده‎ایم که معماری به قوت و قدرت کتاب آرایی نتوانسته است به روز شده و ادامه حیات دهد ولی کتاب آرایی از ابزار روز و کاملا امروزی استفاده کرد.

وی افزود: در بخش مسابقه این همایش 707 فایل از بیش از 100 هنرمند به دبیرخانه رسید که مرتبط به صفحه آرایی و... بود؛ در بخش مقالات نیز که شامل محورهای مختلفی بود 53 اثر به دبیرخانه رسید که 43 مقاله و 7 کتاب و 4 پایان نامه مورد بررسی قرار گرفت؛ در این عرصه 17 اثر به عنوان کتاب منتشر می‎شود.

دبیر علمی هنری همایش کتاب آرایی دینی تصریح کرد: با دعوت از اساتید و موسسات انتشاراتی سعی شد که مجموعه آثار نمایشگاهی مطلوبی در منظر دید علاقه مندان قرار گیرد و در آینده کتاب نفیسی برای استفاده هنرمندان نیز از همین آثار منتشر می‎شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha