جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نشست ویژه مدیران مدارس علمیه شهرستان کارون

حوزه/ در نشست ویژه مدیران مدارس و گردهمایی طلاب شهرستان کارون اهواز بر ضرورت توجه ویژه به فعالیت جهادی-تبلیغی در مناطق محروم و شناسایی استعدادها و مغزهای برتر، تأکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، نشستی صمیمی اساتید و مدیران مدارس علمیه با حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا پناهیان و همچنین گردهمایی طلاب مدارس علمیه شمال اهواز، امروز در مدرسه امیرالمؤمنین(ع) شهرستان کارون برگزار شد.نشست 

بنا بر این گزارش، در ابتدای این نشست، حجت‌الاسلام عطایی خواه، با اشاره به هجمه شدید فرق ضاله در مناطق حاشیه‌نشین اهواز، اظهار داشت: امروز در ذهن و فکر دختران و پسران مناطق حاشیه‌نشین، سؤالات اعتقادی گسترده‌ای وجود دارد که این حجم از درخواست‌ها، نیازمند اهتمام بسیار طلاب سراسر استان به حضور در مناطق محروم و حاشیه است.

وی، خواستار تقویت بیش از پیش مدارس علمیه و طلاب علوم دینی شد و گفت: برای پاسخ‌گویی به این حجم از نیازهای فکری-اعتقادی مردم به‌ویژه جوانان، نیازمند همکاری و همراهی کلیه نهادها، سازمان‌ها و ارگان‌ها هستیم تا إن‌شاءالله شاهد گمراه شدن جوانان از راه ولایت اهل‌بیت(ع) نباشیم.

همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین پناهیان، در جمع طلاب مدارس علمیه شمال اهواز، بهترین راه مقابله با هجمه‌های فرهنگی-اعتقادی دشمن را تبلیغ سیره پیامبر اعظم(ص) عنوان کرد و اظهار داشت: یک مبلغ همین‌که تاریخی صدر اسلام را به‌طور کامل و جامع برای جوانان مطرح کند، خودبه‌خود، به برخی سؤالات و گره‌های ذهنی که دشمن در ذهن او کاشته، پاسخ می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه جهان اسلام، نیازمند عزم جهادی شما طلاب است، گفت: امروز عرصه‌های وسیعی در جهان اسلام پیش روی شما طلاب باز است که اگر عزمتان را راسخ و کمربندهایتان را محکم کنید، إن‌شاءالله بر همه دشمنان فائق خواهید آمد.

لازم به ذکر است در پایان این نشست بر ضرورت توجه ویژه به فعالیت جهادی-تبلیغی در مناطق محروم و شناسایی استعدادها و مغزهای برتر، تأکید و مطرح شد که هر مبلغ دینی، باید در مدت‌زمان تبلیغی خود، جامعه‌ای را تحت تأثیر اقدامات خود قرار دهد که این مهم، صرفاً با جهاد علمی فی سبیل الله، ممکن خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha