جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام و المسلمین مسعود آذربایجانی

حوزه / رئیس مرکز تخصصی اخلاق حوزه علمیه قم با بیان اینکه نگرش ضعیف دینی در جامعه یک آسیب جدی برای مفاهیم و ارزش های اسلامی است، گفت: ارائه مشاوره بر اساس ارزش های دینی نیاز جامعه اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت‌الاسلام و المسلمین مسعود آذربایجانی در جلسه دوره دستیاری تخصصی راهنمایی، مشاوره و روان درمانی با رویکرد اسلامی که از سوی موسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی برگزار شد، به تبیین موضوع روان درمانگری چند بعدی معنوی پرداخت و گفت: به کارگیری مفاهیم دینی در فعالیت های فردی و اجتماعی اساس تعالی بشریت است.

وی با اشاره به اینکه فاصله گرفتن از معارف اسلامی جامعه را دچار عقب ماندگی در عرصه دین می کند، تصریح کرد: الگوی زیست توحیدی بهترین روش برای رسیدن انسان به کمال است.

حجت الاسلام والمسلمین آذربایجانی با بیان اینکه اسلام نه لذت‌گرا و نه رنج گرا است، گفت:  اسلام مذهب و مکتب خیرگر است، لذا نقشه راه سعادت مندی بشریت در این مکتب الهی در قالب آیات و روایات و مفاهیم دین به انسان اراده شده است.

وی با اشاره به اینکه باورهای معنوی و مذهبی نیروی معنوی عظیمی برای موفقیت انسان در عرصه های مختلف است، اظهار کرد: توجه به کرامت و معنویت انسان یکی از رویکردهای نوین علم روانشناسی است که مشاوران در جامعه اسلامی باید با این رویکرد پاسخگوی مخاطبین شان باشند.

حجت الاسلام والمسلمین آذربایجانی با تاکید بر این مطلب که شناخت ساختار و فرایندهای درونی مخاطبین گام اول ارائه مشاوره است، ابراز کرد: توجه به حقیقت خلقت یکی ازعوامل مؤثر در معنادار شدن زندگی انسان است.

وی با بیان اینکه حاکمیت حقیقت عبودیت در زندگی چراغ هدایت انسان رای رسیدن به قله های موفقیت است، گفت: خدا خواهی در وجود انسان به صورت فطری نهادینه شده است، لذا اگر انسان با توجه به این مقوله برنامه های زندگی اش را تنظیم کند در برابر آسیب های اجتماعی و فردی هیچ گاه شکست نمی خورد.

یادآوری می شود؛ سلسله جلسات دوره دستیاری تخصصی راهنمایی، مشاوره و روان درمانی با رویکرد اسلامی به صورت ماهانه از سوی موسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی و با حضور اساتید و روانشناسان دینی برگزار می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha