پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین میردامادی

حوزه/ امام جمعه موقت اصفهان گفت: خداوند اسرار و علوم را به آدم آموخت تا در مسیر هدایت قرار گیرد، لذا انسان منهای علم و ایمان، وحشی ترین موجود روی زمین است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام  والمسلمین سید مجتبی  میردامادی، پیش از ظهر امروز در مدرسه علمیه صالحات فولادشهر، در جمع خواهران طلبه  مقام و ابعاد ارزشی انسان را تا جانشینی خداوند بیان کرد و گفت: خداوند به ملائکه فرمود «من می خواهم انسان را در زمین جانشین قرار بدهم» جانشین خدا یعنی کسی که بعد از او حرف اول را بزند، لذا ملائکه تعجب کردند و گفتند ما تو را تقدیس و پرستش می کنیم منظورت از خلق انسان چیست؟ موجودی که خداوند می خواهد بیافریند یک موجود خاکی و مادی است و در حال جنگ و خونریزی است و دارای تنازع بقاء و درگیری و صفات خودخواهی و خودپسندی می باشد. پس چرا خداوند اراده کرده انسان را بیافریند؟

 امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه همه ما خواهان آن هستیم که خلیفة الله باشیم نه مفسد فی الارض، افزود: خداوند اسرار و علوم را به آدم آموخت تا در مسیر هدایت قرار گیرد، لذا انسان منهای علم و ایمان، وحشی ترین موجود روی زمین است.

وی تصریح کرد: خدا شما طلاب  را دوست داشته  که توفیق حضور دراین مسیر نصیبتان شده است؛ بنابراین در راه کسب دانش و علم کوتاهی نکنید که اوجب واجبات درس خواندن است، منتها درس خواندنی که منهای معرفت و دین باشد ارزشی ندارد.

 امام جمعه موقت اصفهان افزود: علم به دست انسان بی تقوا، اسلحه ای خطرناک برای مقاصد مفسد است، از خدا بخواهید خداوند ایمانتان را قوی کند و این ایمان را روز به روز در درونتان قوی کنید، علم نوری است که در قلب هرکس خدا بخواهد می تابد.

حجت الاسلام  والمسلمین میردامادی در پایان طلاب را مورد خطاب قرار داد و گفت: شما افسران ارتش امام زمان(عج) هستید، از نظر اخلاقی کاری کنید که اطرافیان ببینید چگونه می توانید دیگران را هدایت کنید؛ به خدا توکل کنید و عبادت به وقت داشته باشید.۳۱۳/۳۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha