شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
فرهنگ

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س) ، تقویت اعتقادات و باور دینی مردم به ویژه نسل جوان را لازمه مقابله با گسترش ولنگاری فرهنگی در جامعه عنوان کرد.

دکتر زهرا تاجیک در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت:اگر ما می خواهیم که امنیت روانی و فرهنگی جامعه در حد مطلوبی باشد و عملاً به مقابله با ولنگاری فرهنگی بپردازیم، مهم ترین کار ، تقویت اعتقادات و باورهای دینی مردم است و این که به درستی به شبهات موجود در جامعه با رویکرد اخلاق مدارانه پاسخ دهیم.

وی افزود: اگر در حال حاضر مشاهده می کنیم که تا حدودی آرامش و امنیت روانی بخشی از جامعه دچار خلل شده ، یکی از دلایل اصلی اش کمرنگ شدن توجه به دین و امور معنوی در زندگی این افراد است.

عضو انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه علمیه قم ادامه داد: به عنوان کسی که سال هاست در عرصه مشاوره فعال هستم معتقدم با وجودآن که عموم خانواده های ایرانی نسبتاً پایبند به معنویت و دین هستند اما گاه مشکلاتی که در این عرصه پدید می آید به خاطر غفلت و یا کم توجهی به این مقوله است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: متاسفانه بسیاری از افراد جامعه به جای آن که رابطه خود را با خدای متعال تقویت کنند، گمشده خویش در بحث آرامش و آسایش را صرفاً در جنبه های مادی جستجو می کنند و حال آن که به این طریق به آرامش حقیقی نمی رسند.

تاجیک در خاتمه گفت : از سویی خانواده ها باید توجه داشته باشند که در نوع ارتباط با یکدیگر به احکام و مناسبت های شرعی توجه جدی داشته باشند و یادشان هم نرود که دوام زندگی زناشویی و خانوادگی بر پایه اخلاق گرایی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha