سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مدرسه علمیه جامعه علمیه امیرالمؤمنین(ع) تهران

حوزه/ معاون پژوهش مدرسه جامعه امیر المومنین(ع) تهران گفت: امسال شاهد برگزیده شدن چهار نفر از طلاب این مدرسه در جشنواره علامه حلی بوده ایم.

حجت الاسلام امیرحسن رفیعی، معاون پژوهش جامعه علمیه امیرالمومنین(ع) در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، ضمن تشکر از تلاش طلاب این مدرسه  بخاطر شرکت فعال در جشنواره علامه حلی و کسب مقامات استانی و کشوری، اظهار کرد: امسال شاهد برگزیده شدن  چهار نفر از طلاب این مدرسه در جشنواره علامه حلی بوده ایم .

وی با بیان این که مدرسه جامعه امیرالمومنین(ع) هرساله بیش از صد مقاله به دبیرخانه جشنواره علامه حلی ارسال می کند، گفت: در سال های اخیر، این مدرسه موفق به کسب مقام های دوم و سوم در رتبه بندی مدارس تهران در این زمینه شده است.

حجت الاسلام رفیعی ابراز داشت: برنامه پژوهشی مدرسه جامعه امیرالمومنین(ع) به شکلی است که طلاب در ایام تعطیلات تابستان، مقاله خود را نگاشته و اوایل مهر ماه به معاونت پژوهش تحویل می دهند.

معاون پژوهش جامعه علمیه امیرالمومنین(ع) تهران، ضمن بیان این نکته که ویرایش مقاله،  در ارتقای سطح آن نقش موثری دارد، گفت: ما در مدرسه این امکان را فراهم کرده ایم که  مقالات پس از تحویل به معاونت پژوهش، به وسیله نیروهای متخصص ارزیابی شود.

عضو سابق گروه علمی الهیات و معارف جامعة المصطفی العالمیه افزود: با این برنامه طلاب با فراغ بال بیشتری به مطالعات وفعالیت های پژوهشی  پرداخته وهمچنین فرایند ارزیابی و ویرایش  اولیه آثار در مدرسه، بهتر انجام می شود.

معاون پژوهش جامعه امیرالمومنین(ع) ضمن اشاره به برگزاری کارگاه های پژوهشی با حضور اساتید مبرز پژوهش، ابراز کرد: برگزاری این کارگاه ها  نقش موثری در کسب موفقیت های پژوهشی طلاب این مدرسه داشته است.

وی اضافه کرد: از دیگر اقدامات در جهت ارتقای وضعیت پژوهشی مدرسه، تجهیز کتابخانه جامعه علمیه امیرالمومنین(ع)، به سیستم های جستجوی هوشمند کتاب است.

حجت الاسلام رفیعی ضمن اشاره به برگزاری محافل علمی وپژوهشی در مدرسه جامعه علمیه امیرالمومنین(ع)، گفت: در جهت برگزاری هر چه بهتراین محافل، از نظرات طلاب و اساتید مدرسه بسیار استفاده کردیم.

این عضو سابق هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیة با بیان این که مسئله بژوهش دراین مدرسه به یک دغدغه بین طلاب تبدیل شده است، اظهارکرد: اقبال طلاب به امر پژوهش، موجب خرسندی مسئولین مدرسه جامعه علمیه امیر المومنین(ع) تهران شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha