پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خانم دکتر خزعلی

حوزه/ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: حوزه علمیه باید در این مسئله ورود کرده و با فعالیت های تخصصی و تبلیغی، راه کاری برای مشکلات و معضلات موجود ارائه نماید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» خانم دکتر خزعلی در دومین نشست شورای راهبردی جمعیت که از سوی بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیاء در مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، اظهار داشت: امروز ما در برنامه ریزی و اجرای کنترل جمعیت شدیدا مستعمره شده و در حال اجرای برنامه های غربی هستیم.

وی ابراز داشت: امروز در ماده 116 که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده، برابری جنسیتی و کنترل جمعیت از حقوق زنان عنوان شده تا از این قشر رفع ظلم گردد؛ در حالی که امام راحل به شدت با این موضوع مخالف بوده و آن را مخالف صریح آیات قرآن می دانستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان ساخت: امروز غربالگری که درکشور انجام می گردد دارای مشکلات بسیار زیادی است که از جمله آن کشته شدن کودکان بسیار زیادی می باشد.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: امروز سقط جنین، آماری بالای 250 هزار سقط را در کشور به خود اختصاص داده که باید برای آن فکری شود.

دکتر خزعلی بیان داشت: حوزه علمیه باید در این مسئله ورود کرده و با فعالیت های تخصصی و تبلیغی، راه کاری برای مشکلات و معضلات موجود ارائه نماید.

وی اظهار داشت: امروز قانون کنترل جمعیت در کشور دارای مشکلاتی است که شورای نگهبان باید در آن ورود نماید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان به ارائه پیشنهادات خود پرداخت و گفت: «تأسیس مرکز مطالعات جمعیت»، «اجرای برنامه آمایش سرزمینی»، «راه اندازی شورای فقهی تخصصی»، «تدوین سند راهبردی جمعیت»، «راه اندازی رشته تخصصی در حوزه های علمیه»، «تعریف برنامه های ضمن خدمت» و «تهیه محصولات فکری، فرهنگی و هنری» از جمله پیشنهاداتی است که می تواند در این موضوع کارساز باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha