شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محمد سعیدی / نشست طلاب سبزوار

حوزه/ نشست طلاب و فضلای شهرستان سبزوار مقیم حوزه علمیه قم با حضور امام جمعه و مدیر حوزه این شهر در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین محمد سعیدی نماینده طلاب سبزواری مقیم حوزه علمیه قم در مجمع نمایندگان طلاب و فضلا، درنشست طلاب و فضلای سبزوار به بیان رسالت های حوزه انقلابی پرداخت و ابراز داشت: طلاب باید بر اساس حساسیت های زمان، رسالت های خود و راه انبیا و اهل بیت علیهم السلام را طی کنند.

وی تصریح کرد: حرکت حوزه انقلابی باید در رأس تمامی حرکت های انقلابی و همسو با آرمان های امام راحل، رهبری و مراجع باشد؛ سکوت در برابر آسیب ها و چالش های جامعه و محیط پیرامونی امری نابخشودنی است. چرا که امروزه جوامع دست نیاز به سوی حوزه های علمیه دراز کرده اند.

معاون امور طلاب حوزه علمیه استان قم با تبیین رسالت طلاب در منطقه سبزوار خاطرنشان ساخت: در منطقه خیلی از روستاها  و مساجد آنها فاقد روحانی هستند که نماز جماعت برپا نمی شود و حتی مردم در اولیات شرعی دچار مشکل هستند و اگر بخواهیم انقلابی باشیم باید در تمامی عرصه که جامعه نیازمند ما است حضور پیدا کنیم.

در ادامه این نشست حجت الاسلام والمسلمین مغیثه امام جمعه سبزوار نیز ضمن بیان معیارهای طلبه دلسوز و انقلابی خاطر نشان ساخت: از معیارهای موفقیت در جایگاه ها و فعالیت هایی که به طلاب مربوط می شود توکل بر خداوند متعال است که با توکل بر الله، قدم بردارند و همواره کارها را بر حسب انجام وظیفه انجام دهند.

وی ابراز داشت: طلبه بایددر کارها استعانت داشته باشد و همچون پدر رفتارکند و از فرو رفتن در تمایلات یک طیف خاص پرهیز نماید

امام جمعه سبزوار در ادامه تصریح کرد: یکی دیگر از نکات مهم موفقیت طلبه در امر تبلیغ دوری از مباحث تجملاتی است که موجب دوری از مردم و شکست در رسالت وی خواهد بود پس باید درد های مردم رابشنود و همراه مردم باشد.

حجت الاسلام و المسلمین ثباتی مقدم مدیر حوزه علمیه سبزوار نیز در سخنانی  ابراز داشت: یکی از دغدغه های رهبری، حوزه انقلابی است؛ چرا که در غیر این صورت نظام در خطر انحراف از انقلاب خواهد بود. و همواره انقلاب شاخصه های متفاوتی دارند همچون شجاعت و تاثیرگزاری در عرصه نبرد که این امر نیازمند توجه حوزه در عرصه جنگ نرم است و اگر حوزه نتواند عالمانی را در عرصه پاسخگویی جامعه تربیت کند در انجام وظیفه خواهد ماند.

وی ابراز داشت: امروز دشمنان اسلام در جنگ نرم  شرایط سختی را شروع کرده اند، لذا حوزه انقلابی باید با علم توام با بصیرت همراه باشد که در این صورت می تواند نقش ایفا کند و کسی که بدونه بصیرت حرکت کند قطعا منحرف خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه سبزوار عنوان داشت: حوزه انقلابی، باید تکلیف محور و برای تکلیف عمل کند و در این صورت است که خسته نخواهد شد و در راه خود ثابت قدم خواهد ماند.

وی در پایان تصریح کرد: طلبه باید در امر تبلیغ استقامت، پایبند به مبانی انقلاب، استکبار ستیزی، زمان شناس و تبعیت از ولایت فقیه را داشته باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha