شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 406297
۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۸
 کمیته علمای الازهر

حوزه/ در نشست امروز هیئت علمای بزرگ الازهر به ریاست دکتر طیب شیخ الازهر انتخاب اعضای جدید برای کمیته علما از میان کسانی که دارای شرایط و شایستگی لازم دارا باشند، مورد بحث و بررسی قرار گرفت. همچنین عملکرد علمی و پژوهشی افراد بررسی شد و سپس انتخاب دو عضو جدید از طریق رأی گیری محرمانه که نتیجه آن را شیخ الازهر اعلام کرد، انجام گرفت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»، در نشست امروز هیئت علمای بزرگ الازهر به ریاست دکتر احمد طیب شیخ الازهر برخی از موضوعات در درستور کار الازهر مورد بررسی قرار گرفت. همچنین پاره ای از مسائل مربوط به پژوهشگران جوان به کمیته ای متخصصین محول شد تا برای ارائه به کمیته علما بررسی شود.

در بیانیه مشیخه الازهر آمده است: در این نشست انتخاب اعضای جدید برای کمیته علما از میان کسانی که دارای شرایط و شایستگی لازم دارا باشند، مورد بحث و بررسی قرار گرفت. همچنین عملکرد علمی و پژوهشی افراد بررسی شد و سپس انتخاب دو عضو جدید از طریق رأی گیری محرمانه که نتیجه آن را شیخ الازهر اعلام کرد، انجام گرفت.

نتیجه بررسی ها و رأی گیری به پیروزی دکتر حمدی صبح طه از علمای اصول فقه و استاد اصول فقه دانشکده شریعت و قانون دانشگاه الازهر و دکتر جلال عجوه از علمای علم حدیث و استاد رشته حدیث دانشکده اصول الدین الازهر  منتهی شد.   

باید اقدامات لازم صورت گیرد تا رئیس جمهور دستور استخدام دو عضو جدید در کمیته علمای الازهر را صادر کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha