یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام محمد صادق کفیل

حوزه/ مرکز تخصصی صحیفه سجادیه بر چند محور به صورت تخصصی کار می کند که یکی از اهداف این مرکز تخصصی، استادپروری است تا در موضوعات مورد نیاز جامعه استادانی بر اساس متن امام سجاد (ع) داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزای «حوزه»، حجت الاسلام صادق کفیل رئیس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه امشب در آیین افتتاح این مرکز تخصصی اظهارداشت: افرادی که در دوره آموزشی تربیت مربی صحیفه سجادیه ثیت نام کردند، دارای مدرک تحصیلی سطح 3  و 4 حوزه علمیه هستند که نشان می دهد هیچ یک از آنان برای مدرک نیامده اند، بلکه فقط آمده اند که اتفاقی رخ دهد.

کارشناس مرکز تخصصی مهدویت با بیان این که صحیفه سجادیه یک نیاز بین المللی است، اظهارداشت: بهترین شیوه تبلیغی در خارج از کشور بحث صحیفه سجادیه است، به طوری که برخی از مبلغان خارج از کشور در مباحث تبلیغی خود از صحیفه سجادیه استفاده می‌کنند.

حجت الاسلام کفیل افزود: صحیفه سجادیه در بین ادیان دیگر جایگاه ویژه ای دارد، به طوری که در برخی از کلیساها قسمت هایی از صحیفه سجادیه خوانده می‌شود و حتی در کشور خودمان امروز یک جوان صحیفه سجادیه را در مدت یک ماه حفظ می‌کند و این نشان می‌دهد که کشور آماده دریافت معارف اهل بیت (ع) است.

وی با بیان اینکه گره خوردن کارهای فرهنگی با حوزه اثر بخش خواهد بود، اظهارداشت: اگر کشور ما جمهوری اسلامی و آموزه های آن برگرفته از معارف اهل بیت(ع) است، به هر مقدار کارها با حوزه علمیه گره بخورد، رشد و ترقّی آن کار بیشتر خواهد بود و به مراتب نتیجه بهتری خواهد داد.

حجت الاسلام  کفیل ادامه داد: با توجه به تجربه شش ساله برپایی کنگره بین المللی امام سجاد(ع) اعضای کنگره به این نتیجه رسیدند که اگر بخواهند موضوع صحیفه سجادیه را در کشور توسعه بدهند و یا جهانی کنند، باید عقبه علمی قوی داشته باشند، تا نتیجه مطلوبی از کنگره کسب کنند.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: در برپایی این کنگره بین المللی شخصیت های حقیقی و حقوقی استان به عنوان عقبه اجرایی این کنگره نقش آفرینی کردند و شرکت آبفای استان هرمزگان یکی از این عقبه های اجرایی بود که تلاش آنان بسیار قابل تقدیر است و نشان می دهد امروز رئیس و معاونان شرکت آبفای استان هرمزگان نسبت به این موضوع دغدغه دارند و مجموعه ای با تمام توان آمدند تا اتفاقی بیفتد.

انتهای پیام    313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha