یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام مهدی عزتی

حوزه/ استاد حوزه و دانشگاه گفت: شهدای انقلاب اسلامی دارای یک اعتقاد مهم بودند و آن دفاع از ولایت فقیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، مراسم افتتاح نمایشگاه "شهدای حرم" در مسجد حضرت علی ابن ابی طالب(ع) کرمانشاه،  با حضور خانواده های شهدا و ایثارگران و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

حجت الاسلام مهدی عزتی از اساتید حوزه و دانشگاه، در حاشیه افتتاح این نمایشگاه، به خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، گفت: خود شهدا توفیق دادند که ما بتوانیم با جمعی که اینجا کار کرده اند، این نمایشگاه را به بهترین نحو ممکن برپا کنیم.

این کارشناس حوزوی با اشاره به اینکه نقش خانواده های شهدای و مردم در برپایی این نمایشگاه ستودنی است، گفت: خانواده های معظم شهدا با آوردن عکس و لباس شهیدان خود به ما کمک کردند که این نمایشگاه، سریعتر از زمان در نظر گرفته شده، برپا شود.

حجت الاسلام عزتی با اشاره به اینکه زمان افتتاح این نمایشگاه ابتدای دهه مبارکه فجر در نظر گرفته شده بود، افزود: این نمایشگاه از امشب به مدت 10 روز، یعنی تا بیست و دوم بهمن ماه، از ساعات اولیه صبح تا بعد از نماز مغرب و عشاء، برای بازدید خواهران و برادران باز است.

وی اظهار داشت: در برپایی این نمایشگاه اداره اوقاف، سپاه پاسداران و خود مردم خیر و نیک اندیش با اهداء بخش هایی از هزینه ها، نقش مهم و بسزایی داشته اند.

این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: این اولین نمایشگاه در زمینه شهدای حرم، در محل مسجد علی ابن ابیطالب(ع) کرمانشاه می باشد و سعی داریم که در مناسبت های بعدی نیز، نمایشگاه های مشابه برپا کنیم.

حجت الاسلام عزتی در ادامه با اشاره به اینکه این نمایشگاه برای نسل جوان و نوجوان حامل پیام های بسیاری است، افزود: طبق آیه شریفه قرآن کریم که می فرماید: "وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ" نشان می دهد که شهدا زنده بوده و اثر بخش هستند.

وی تصریح کرد: زمانی که جوانان به این نمایشگاه می آیند، تحت تأثیر فداکاری این شهداء قرار می گیرند و این خود به معنای حی و زنده بودن شهدا می باشد.

این کارشناس حوزوی عنوان کرد: از سوی دیگر، شهدای انقلاب اسلامی دارای یک اعتقاد مهم بودند و آن دفاع از ولایت فقیه است؛ وقتی که جوانان اینجا می آیند و با شهداء عهد و پیمان می بندند، مهمترین آن تقویت روحیه برای پشتیبانی بیشتر از ولایت فقیه، می باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha