جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام روح الله کرمی نیا

حوزه/ حجت الاسلام روح الله کرمی نیا گفت: رسالت حوزه ها و مدارس علمیه، مبارزه و مقابله با چالش‌ها و مسائل عصر حاضر و پاسخ‌گویی به شبهات مطرح در جنگ نرم است.

حجت الاسلام روح الله کرمی‌نیا در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، در خصوص مهمترین رسالت های حوزویان در عصر کنونی، گفت: حوزه ها و مدارس علمیه، دارای وظایف و رسالت‌های بسیاری هستند که اولین آن تبلیغ دین و تبیین احکام است و دومین مورد نیز، پاسخگویی به مسائل جدید است.

وی با اشاره به اینکه صیانت دین از تحریف، یکی دیگر از وظایف حوزه های علمیه می باشد، افزود: فاصله گرفتن از فتاوای نادرست و مواظبت نمودن از میراث فرهنگی گرانبهایی که از اهل بیت(علیهم السلام) به دست ما رسیده است، یکی دیگر از وظایف حوزه و حوزویان است.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) شهرستان اسلام آبادغرب ادامه داد: رسالت دیگر حوزه ها و مدارس علمیه، مبارزه و مقابله با چالش ها و مسائل عصر حاضر و پاسخگویی به شبهات مطرح در جنگ نرم است.

حجت الاسلام کرمی نیا گفت: با توجه به این مسائل، بیش از ده‌ها شبکه و ماهواره، مستقیما علیه دین اسلام و تشیع فعالیت می‌کنند که به فرموده رهبرمان، امروز یک عده اسلام هراسی و شیعه هراسی می کنند.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) شهرستان اسلام آبادغرب تاکید کرد: ما باید آن قدر قوی باشیم و اسلام و قرآن را طوری تبلیغ کنیم که دنیای غرب و خناس ها و کسانیکه به اشتباه اسلام را فهمیدند و می فهمانند، تسلیم بشوند.

این استاد حوزه  ادامه داد: لذا لازم است حوزه های علمیه نخبگانی را پرورش دهند که جوابگوی شبهات دینی و اعتقادی ادیان دیگر که اسلام را به آنان بد فهماندند، باشد.

ویT اسلام را دین صلح و سازش دانست که خناس‌ها از آن برداشت بالعکس کرده اند، گفت: اسلام دین رحمت، غفران و عدالت است اما خناس ها، سعی در فهم نادرست دین دارند.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) شهرستان اسلام آبادغرب در پایان اظهار داشت: اسلام دین پیامبری است که رحمه للعالمین است اما خناس ها این دین را به مردم دنیا بد فهمانده‌اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha