جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‎الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی

حوزه/امروز دنیا برای رسیدن به اهداف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و غیره در بخش جنگ نرم و در حوزه بانوان سرمایه گذاری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمود مدنی، مدیر جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) امروز در نشست صمیمی با اساتید این مرکز که در تالار بیداری اسلامی برگزار شد، به دوران تدریس کتاب نورانی لمعه، رسائل، مکاسب، کفایه و فقه مقارن در جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در ۱۵ سال قبل اشاره و عنوان کرد: امروز احساس من همانند احساس فردی است که به خانواده خود برگشته است و یک نفر از خود شما در جایگاه مسئولیت جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) قرار گرفته است.

*تدریس و استادی؛ یکی از نشاط انگیزترین فعالیت‌ها

مدیر جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) به ارزش و جایگاه استادی و معلمی در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: تدریس و استادی، یکی از نشاط انگیزترین فعالیت‌ها است؛ استاد می‌تواند روح شاگردان را اقناع کند و شاگردان می‌توانند از استاد خود انرژی دریافت کنند.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین مدنی تصریح کرد: امروز نه در کسوت معلمی بلکه در کسوت خادم‌المعلّمین در محضر اساتید جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) هستم.

*امروز دوران جنگ نرم و سلاح رسانه است

وی یادآور شد: نامگذاری دوره‌های تاریخ زندگی بشری بر اساس یکی از معیارها با توجه به سلاح‌های هر دوره بوده است، اما امروز اگر بخواهیم این دوره را نامگذاری کنیم، این دوره، دوره بمب اتم و یا بمب هیدروژنی نیست، بلکه امروز ما در دوره جنگ نرم و سلاح رسانه به سر می‌بریم.

مدیر جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) ادامه داد: امروز دوران جنگ نرم هستیم و سلاح این جنگ، رسانه‌های مختلف از جمله روزنامه ها، مجلات، سینما، تلویزیون، ابربمب اینترنت، کانال‌های اجتماعی و غیره است که بیشترین مخاطبان رسانه‌ها را هم زنان تشکیل می‌دهند.

حجت الاسلام و المسلمین مدنی تصریح کرد: امروز دنیا برای رسیدن به اهداف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و غیره در بخش جنگ نرم و در حوزه بانوان سرمایه گذاری می‌کند.

وی با بیان این که مادران نقش تأثیرگذارتری نسبت به پدران بر تربیت انسان‌ها دارند، عنوان کرد: امروز شما به عنوان اساتید جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) جایگاه تأثیرگذاری دارید و باید در این مسیر، اهمیت و جدیت داشته باشید.

حجت الاسلام و المسلمین مدنی با تصریح بر این که آینده کشور در دست بانوان است، تأکید کرد: امروز اگر بخواهیم چند مرکز تأثیرگذار در کشور را نام ببریم، به طور یقین، یکی از آنها جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها)  است.

*طلاب به ثمره علم توجه ویژه داشته باشند

وی گفت: آنچه به طلاب منتقل می‌شود، فقط درس نباشد، بلکه علم باثمر به طلاب ارائه شود؛ همان طور که امام علی (علیه السلام) فرمودند: «اَلتَّواضُعُ ثَمَرَةُ الْعِلْمِ؛ تواضع، ثمره علم است».

مدیر جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) افزود: اساتید همواره باید به شاگردان یادآوری کنند که به هرجا که رسیدند، باید تواضع داشته باشند و ارتباط مناسب و تأثیرگذاری با مردم برقرار کنند تا بتوانند دست بندگان خدا را بگیرند، در غیر این صورت، علم‌آموزی آنها بی‌ثمر است.

*تأکید مدیر جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) بر ویژگی های بانوی طلبه موفق

حجت الاسلام و المسلمین مدنی بیان داشتند: همان طور که در همایش طلاب جدیدالورود خوابگاهی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) بیان شد، اگر بانوان جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) می‌خواهند بانوی طلبه موفق در زندگی باشند، باید چهار شاخصه «امْرَأَةٌ مُؤْمِنَة»، «زَوْجَةٌ صَالِحَة»، «والِدَةٌ برّه» و «مُعَلَّمَةٌ مُفَهَّمَة» را مد نظر داشته باشند و اساتید باید بر این ویژگی‌ها تأکید کنند.

ایشان ادامه دادند: اگر طلاب جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) این چهار ویژگی را داشته باشند، زندگی خانوادگی موفق و تأثیرگذاری خواهند داشت و این مسئله، افتخاری برای جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها)  خواهد بود.  

*ضرورت تقویت دانش‌آموختگان جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها)

مدیر جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) به هدفگذاری‌های این موسسه اشاره و عنوان کرد: بنده در روز اول مسئولیت در جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها)، این در و دیوار را به شهادت گرفتم که هیچ علم، توان، قدرت و فهمی در خود نمی‌بینم، مگر به توفیق الهی و اگر خداوند توفیق دهد، برنامه‌های متنوعی در دستور کار قرار گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین مدنی با اشاره به این که ۵۴ هزار دانش آموخته از جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) فارغ‌التحصیل شده اند، افزود: یکی از ضرورت‌های جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها)، تقویت خروجی‌ها است و ما باید دانش‌آموختگان این موسسه را تقویت کنیم.

وی تصریح کرد: دانش‌آموخته جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) باید مبلغ، پژوهشگر، نویسنده و یا مدرس باشد و اگرچه درصد اندکی از طلبه‌ها به دنبال یادگیری معارف اسلام و اهل بیت(علیهم السلام) هستند که در جای خود ارزشمند است، اما این موضوع جزء اهداف جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها)  نیست.

مدیر جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) اضافه کرد: تربیت خروجی‌های جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها)  و بحث مهارت افزایی و آموزش در دستور کار قرار گرفته است، همچنین تربیت مدرس از ضرورت‌های امروز است که مورد توجه بیشتری قرار می‌گیرد.

*پژوهش و آموزش طلاب به صورت همزمان صورت می‌گیرد

حجت الاسلام و المسلمین مدنی با بیان این که تقویت اساتید جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در دستور کار قرار گرفته است، عنوان کرد: دوره‌های مختلف آموزشی و توانمندسازی اساتید به صورت فراگیر برگزار می‌شود، همچنین تبادل تجربیات اساتید می‌تواند باعث افزایش توانمندی‌ها شود.

وی بر لزوم مهارت افزایی طلاب تأکید کردند و یادآور شد: یکی از برنامه‌ریزی‌هایی که در دستور کار قرار گرفته است، این است که بحث پژوهش و آموزش در هم آمیخته شود و این فرصت برای طلاب فراهم شود تا از همان دوران ابتدایی تحصیل در جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) به موضوع پژوهش بپردازند.

مدیر جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در پایان با بیان این که ما در جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) به امید نگاه حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) خدمتگزاری می‌کنیم، اظهار داشت: ما باید خود را به عنوان یک خانواده در نظر بگیریم و با همفکری جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) را سامان دهیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha