سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت‌الاسلام علیرضا مستشاری

حوزه / معاون آموزش و تبلیغ نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هبا تاکید بر این که نهضت امام خمینی (ره) ریشه در آیات قرآن دارد، گفت: اروپا و آمریکا از ما راضی نمی‌شود مگر این که زیر بلیط آنها باشیم

به‌گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» از کاشان، حجت‌الاسلام علیرضا مستشاری، در نشست مردمی برنامه‌های عمومی پويش ملی «چله انقلاب اسلامی»  که در مسجد صاحب الزمان (عج) شهر برزک از توابع کاشان با اشاره به اینکه  خداوند قرآن، پیامبران و ائمه را برای هدایت و نورانیت بشر فرستاد گفت:بر اساس آیه 44 سوره مائده هدایت و نور محقق نمی‌شود مگر بوسیله بستری که تعیین می‌شود.

وی، با اشاره به آیه 49 سوره مائده که نور و هدایت در کتاب‌های آسمانی است افزود:اصل مشروعیت، امر خدا در حکومت دینی است البته رای مردم نیز در مقبولیت حکومت هم مهم و  موثر است چرا که اگر مردم همراهی نکنند امیرالمومنین(ع) هم که باشی تنها و خانه‌نشین می‌شوی.

به‌گفته‌وی،رای مردم تا وقتی خوب است که از هوای نفس پیروی نکنند و دنبال راحت‌طلبی، عیش و نوش نباشند وقتی مردم دنبال راحت‌طلبی بروند این دموکراسی فایده ندارد و نمی‌تواندحکو مت دینی خدا را همراهی کند.

معاون آموزش و تبلیغ نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها،با تاکید براینکه این آیات، آیات حکومت دینی و ولایت را تشریح می‌کند گفت: امام خمینی(ره)طبق این آیات انقلاب کرد.

حجت‌الاسلام مستشاری، اتصال امام راحل به خدا و اهل‌بیت(ع) راتاکیدکرد و گفت:امام خمینی(ره) بر اساس این اتصال انقلاب اسلامی و حکومت دینی را تشکیل‌داد و با لبیک و  همراهی مردم پیروز شد و گرنه انقلاب‌های زیادی در خاورمیانه از جمله مصر و یمن رخ داده‌است اما چون الهی نبود مصادره شد و جاودان نشد.

وی،تشکیل حکومت دینی و انقلاب‌کردن را یک مساله دانست و گفت: طرف دیگر و مهم‌تر قضیه اداره و نگهداری این انقلاب بوسیله مسوولین است.

به‌گفته‌وی،در صورتی انقلاب و حکومت دینی اداره و نگهداری می‌شود که مسئولین ظلم‌نکنند و در سیاست داخلی و خارجی طبق قرآن عمل‌کنند البته مردم هم ساز هوای نفس را کوک نکنند.

حجت‌الاسلام مستشاری،با اشاره به اینکه امام بالاتر از پیامبر نیست و مساله ریزش‌ها در مورد انقلاب نیز همینطور است گفت: عاقبت‌بخیری در تداوم راه و ثبات قدم امری بسیار مهم است که با نبود آن بسیاری از ریزشها اتفاق می‌افتد.

برعکس عمل کردن خو استه دشمنان راهکارجلوگیری از انحراف انقلاب است

این کارشناس تحلیلگر مباحث روشنگری تاریخ سیاسی انقلاب اسلامی و تاریخ اسلام،اظهارداشت:راهکارجلوگیری از انحراف و اعوجاج انقلاب الهی امام و دورنشدن آن از خدا اینست که هر چه دشمن می‌گوید و از ما می‌خواهد برعکس آن عمل کنیم و این همان کاری است که امام خمینی(ره) در ورودش به ایران در روز 12 بهمن 57 انجام داد.

وی،مخالفت دشمن با داشتن انرژی هسته‌ای برای ایران را خاطرنشان‌کرد و گفت: چون داشتن قدرت هسته‌ای ایران به صلاح و نفع آنها نیست با داشتن این قدرت برای کشور ما مخالفت می‌کند.

حجت‌الاسلام مستشاری،با مقایسه این تلنگرهای سیاسی و  تاریخی افزود: اصل حکومت اسلامی برپایی آن است اما ماندگاری آن به دست مردم و مسئولین است که در همه عرصه‌ها برعکس خواسته‌ دشمنان را عملیاتی کنند.

اروپا و آمریکا از ما راضی نمی‌شود مگر اینکه زیر بلیط آنها برویم

وی، با اشاره به آیه 51 سوره مائده که تبعیت‌نکردن از یهود و نصارا را تاکید می‌کند گفت: یهود زمان ما اسرائیل و نصارای عصر ما اروپا و آمریکا هستند که بر اساس این آیه هیچ وقت تا قیامت از مسلمانان راضی ‌نمی‌شوند مگر اینکه زیر بلیط آنها بروند و آل سعود بشوند.

به‌گفته‌وی،سیاست خارجی ما اینست که مسئولین از هر جناح در حفظ امنیت ملی کشور تابع بیگانگان، اروپا و آمریکا نشوند و اگر دلشان به حال انقلاب و کشور می‌سوزد از اخم و لبخند دشمن اثرپذیری نداشته‌باشند.

رفاقت با آمریکا و اروپا پیشرفت نمی‌آورد

به‌گفته‌وی،رفاقت با آمریکا و اروپا پیشرفت نمی‌آورد ترکیه 50 سال است که حتی ناموس، عزت، آبرو، و حیای زنهای خود را فروخت، اسلام‌زدایی کرد و ثابت کرد دین از سیاست جداست امادر اتحادیه اروپا قبولش نکردند چون گفتند اسم مسلمان را دارد.

این کارشناس تحلیلگر مسائل تاریخی و سیاسی، با تاکید بر اینکه اگر بخواهید پای دین خدا بمانید تا روز قیامت مشکلات تحریم، جنگ و سختی را خواهید داشت گفت:راضی شدن یهود و نصاری از مسلمانان طبق آیه 51 سوره مائده محال است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha