پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 408097
۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲
آیت الله محمد محمدی قائینی ثبت یک نظریه علمی جدید در حوزه علمیه

حوزه/ قاعده «اختصاص الجزئیه و الشرطیه بغیر القاصر و المضطر» به عنوان اولین نظریه رسمی در حوزه های علمیه ثبت شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، در جلسه شورای اعطای مجوزها و امتیازهای علمی که با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه برگزار شد، اولین نظریه رسمی در حوزه های علمیه ثبت شد.

این نظریه در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری در خصوص برگزاری کرسی های نظریه پردازی، با موضوع: «اختصاص الجزئیه و الشرطیه بغیر القاصر و المضطر» از سوی انجمن اصول فقه حوزه برگزار شده بود.

آیت الله محمد قائینی ارائه کننده این نظریه در نخستین کرسی نظریه پردازی حوزه که 24 دی ماه 1394 برگزار شد توانست نظر داوران را جلب و آن را به عنوان یک نظریه جدید مطرح کند.

در این کرسی نظریه پردازی؛ آیات و حجج اسلام و المسلمین ؛ سید محمد غروی، مهدي علي نكونام و سيدمحمد رضا مدرسي به عنوان داور و حجج اسلام و المسلمین ؛ هاشم نيازي، محمد عندليب، عباس ظهيري و جعفر نجفي بستان به عنوان ناقد حضور داشتند.

لازم به ذکر است، نخستین کرسی نظریه پردازی حوزه از سوی انجمن اصول فقه حوزه علمیه قم با موضوع: «اختصاص الجزئیه و الشرطیه بغیر القاصر و المضطر» با مجوز کمیسیون کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره حوزوی در سالن اجتماعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم برگزار شده بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha