جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی مدیرحوزه های علمیه خواهران کشور درروز شهادت جانسوزحضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها _مدرسه علمیه کریمه قم

حوزه/مردم فهیم و انقلابی ایران با وجود مشکلات اقتصادی، در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور پرشوری داشتند و این نشان دهنده همراهی ملت ایران با اسلام و انقلاب است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا جمشیدی مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور امروز در بازدید از مدرسه علمیه خواهران کریمه اهل بیت(س)قم، در نشستی با طلاب و مسئولان این مدرسه، ضمن تسلیت ایام شهادت فاطمیه(س) و تبریک حضور حماسی مردم در راهپیمایی 22 بهمن اظهار داشت: مقام معظم رهبری با هوشمندی و دوراندیشی خود همه جریانات را رصد نمودند و با درایت و تدبیر، با ایجاد فضایی انقلابی در جامعه، زمینه حضور پرشور مردم در حماسه راهپیمایی ۲۲بهمن را فراهم کردند.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد استکبار جهانی خاطرنشان ساخت: آمریکا همیشه رفتار خصمانه‌ای با جمهوری اسلامی ایران داشته و تغییر رئیس جمهور این کشور نیز تفاوتی برای کشور ما ندارد؛ چراکه هردو رئیس جمهور، مدافع ظالمین در سراسر دنیا می‌باشند. تنها تفاوتی که رئیس جمهور فعلی آمریکا، این است که اقدامات اخیر او در حمایت از کشورهای حامی تروریست، چهره واقعی استکبار و حقوق بشر آمریکایی را برای جهانیان آشکار کرد.
وی افزود: آمریکا در حالی خود را مدافع حقوق بشر معرفی می‌کند که بسیاری از جنایات در منطقه با حمایت این کشور صورت می‌گیرد. 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: تجهیز تسلیحات و حمایت‌های مالی از گروه‌های تروریستی از جمله جنایاتی است که توسط استکبار جهانی صورت گرفته، جنایاتی که موجب کشته و شهید شدن عده زیادی از مسلمانان و حتی مسیحیان شده است.
حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی با بیان این‌که مردم با حضور پرشور خود در راهپیمایی 22 بهمن جواب دندان شکنی به آمریکا و استکبار جهانی دادند افزود: مردم فهیم و انقلابی ایران با وجود مشکلات اقتصادی، در راهپیمایی 22 بهمن حضور پرشوری داشتند و این نشان دهنده همراهی ملت ایران با اسلام و انقلاب است.
وی در ادامه به تشریح عملکرد حوزه‌های علمیه خواهران پرداخت و اظهار داشت: در سال‌های اخیر بیش از 9 جشنواره مشترک میان حوزه‌های علمیه خواهران و برادران برگزار شده که طلاب خواهر در اکثر جشنواره‌های برگزار شده، در همه استان ها به جز استان قم، هم از لحاظ تعداد شرکت کنندگان و هم از نظر کسب رتبه موفق‌تر بوده‌اند.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به این‌که امروزه حوزه‌های علمیه خواهران ثابت کردند که تولید علم دیگر مختص به حوزه‌های علمیه بزرگ و شاخص نیست اظهار داشت: در بسیاری از استان‌ها، مدارس علمیه خواهران تبدیل به قطب علمی، فرهنگی و تربیتی شده‌اند و این ثمره تلاش‌های بسیار زیاد خواهران طلبه می باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن ایام فاطمیه اظهار داشت: شخصیت حضرت فاطمه(س) به قدری والا و بزرگوار می باشد که خدواند در حدیث قدسی خطاب به پیامبر اکرم(ص) می فرماید، اگر حضرت فاطمه(س) نبودند پیامبر(ص) و امام علی(ع) را خلق نمی‌کردم. این نشان دهنده این است که حضرت فاطمه(س) ظرف رسالت و امامت و موجب کامل شدن رسالت پیامبر اعظم(ص) بودند. 
حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی در پایان گفت: مقام ایشان به قدری والاست که انسان‌ها توانایی درک کامل آن را ندارند؛ چراکه ظرفیت و کمال و بلوغ جامعه بشری به حدی نرسیده که بتواند این مقامات را درک نماید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha