پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 408529
۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۹
گردشگری اسلامی

حوزه/برای نخستین بار امسال میزان گردشگران مسلمان به کره جنوبی به ۱ میلیون نفر می‌رسد و این کشور قصد دارد کاهش بازدیدکنندگان چینی را با کمک مسلمانان جبران کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از chosun، گردشگری اسلامی در کشور کره رو به افزایش است و انتظار می‌رود تعداد گردشگران از کشورهای مسلمان در این کشور، برای نخستین بار امسال به 1 میلیون نفر برسد.

دست اندرکاران صنعت گردشگری در کره جنوبی  امیدوارند بتوانند از این طریق بخشی از کساد به جا مانده از کاهش بازدیدکنندگان چینی را جبران نمایند. سازمان گردشگری کشور کره روز گذشته اعلام کرد که تعداد گردشگران مسلمان به کره سال گذشته 980 هزار نفر بوده که این رقم نسبت به سال قبل از آن 30% افزایش نشان می‌دهد. به گفته این سازمان، انتظار می‌رود که آمار گردشگران مسلمان به کره در سال 2017 به رقم 1.1 میلیون نفر برسد.

75% گردشگران مسلمان به کره از مالزی و اندونزی و بقیه از خاورمیانه می‌آیند.

زیرساخت‌های ضعیف کشور کره برای گردشگری اسلامی

میزان ورود گردشگران مسلمان به کره جنوبی  از سال 2012 تاکنون دو برابر شده است با این حال زیرساخت‌ها برای حمایت از گردشگری اسلامی در این کشور ضعیف بوده و نیاز به سرمایه‌گذاری و بازسازی سریع دارد.

گفته می‌شود در کشور کره تنها 10 رستوران حلال و 20 نمازخانه و مسجد برای مسلمانان وجود، به همین سبب نیز بازدیدکنندگان مسلمان تنها به چند جاذبه گردشگری محدود مانند ایتووان در سئول و جزیره نامی در استان گنگوون اکتفاء می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha