سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
کد خبر: 393996
۲۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰
از ریو تا تهران یک یاحسین دیگر

حوزه/ مسئولان ورزشی جمهوری اسلامی ایران در حرکتی فرهنگی، ارزشی و تحسین برانگیز، کاروان پاراالمپیک ۲۰۱۶ ریو را با نام «کاروان منا» به برزیل اعزام کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، پارالمپیک امسال حال و هوای منا داشت؛ آن گاه که بانویی از تبار ارادتمندان حضرت زینب(س) با پوشیدن لباس احرام در آغازین لحظات ماراتن ورزشی معلولان جهان؛ همه دنیا را متوجه حادثه دلخراش منا در حج سال گذشته کرد و رسانه های جهان در فضای حقیقی و مجازی به تحلیل این اقدام معنادار پرداختند.

لباس احرام خانم عشرت کردستانی در انظار نمایندگان ورزشی دنیا یکبار دیگر بشریت را متوجه جنایت ننگین شجره ملعونه آل سعود نمود.

 همزمان با سالگرد فاجعه انسانی منا که بیش از ۷ هزار حاجی بی گناه به قربانگاه رفت، مسئولان ورزشی جمهوری اسلامی ایران در حرکتی فرهنگی، ارزشی و تحسین برانگیز، کاروان پاراالمپیک ۲۰۱۶ ریو را با نام «کاروان منا» به برزیل اعزام کردند.

ضمن تقدیر از این حرکت زیبا و تأثیرگذار بر همگان روشن شد با ورزش نیز می توان اسلام را تبلیغ کرد.

*فوتبال ایران و آزمون حسینی

با گشت و گذاری در اخبار ورزشی، تیم ملی فوتبال ایران در مقدماتی جام جهانی در اتفاقی نادر بیستم مهرماه سال جاری همزمان با روز تاسوعا و شب عاشورای حسینی، به مصاف کره جنوبی در تهران می رود، به رغم اعتراض و پیگیری مسئولان ایرانی مبنی بر تغییر زمان این بازی؛ نتیجه لازم به دست نیامد و این مسابقه در همان روز برگزار خواهد شد.

* مسابقه ای با رایحه دل انگیز حسینی

به هر حال فوتبال دوستان خون گرم ایرانی، برای تماشای این مسابقه با رایحه دل انگیز حسینی راهی استادیوم آزادی شده و به تشویق تیم ملی کشورمان خواهند پرداخت؛ از مسئولان ورزشی انتظار می رود، همانند اقدام مدبرانه در پاراالمپیک ۲۰۱۶ ریو، این بار نیز تدبیری اندیشیده تا از این فرصت که برخی از آن به تهدید یاد کرده و گفته اند: «جوانان شیعه باید به جای جیغ و سوت، در دسته های عزاداری حسینی باشند»، زمینه حضور ۱۰۰ هزار نفری تماشاگران با لباس مشکی و پرچم "یا حسین"؛ "یا اباالفضل" و ... را در ورزشگاه آزادی به وجود آورند و با فریادهای یا حسین(ع)، یا اباالفضل(ع)، یا زینب(س) و ... دنیا را متوجه قیام حق طلبانه امام حسین(ع) کنند.

امیدواریم این حرکات زیبا و ارزشی همچنان در ورزش کشور ادامه یافته و از پتانسیل دین و ارزش های آن، بهره های لازم فرهنگی را در میادین ملی و بین المللی ببریم.

محمدرسول صفری از طلاب حوزه علمیه قم

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha