جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 408691
۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۹
 برگزاری مراسم عزاداری فاطمیه در شمال عراق

حوزه/ یکی از مسئولان آستان مقدس حسینی گفت: هنگ تیپ ۱۶ وابسته به بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) به مناسب شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) مجلس عزایی را در منطقه "تازه" در کرکوک شمال عراق برگزار کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، یکی از مسئولان آستان مقدس حسینی گفت: هنگ تیپ 16 وابسته به بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) به مناسب شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) مجلس عزایی را در منطقه "تازه" در کرکوک شمال عراق برگزار کرد.

این مراسم در راستای فعالیت های قرآنی که توسط رزمندگان عراقی در مناطق تحت سیطره برگزار می شود، انجام گرفت.

منطقه "تازه" که اکثر آن ها از ترکمان های عراق هستند مورد هجوم حملات بمب های سمی گروهک تروریستی داعش قرار گرفت است.

این مسئول گفت: هیئت آستان مقدس حسینی دیشب در این منطقه به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) مجلس عزا و محفل قرآنی برگزار کرد که رزمندگان تیپ قائم وابسته به بسیج مردمی در آن شرکت کردند.

رزمندگان اینگونه مراسم و فضای آن را روحانی و مقدس توصیف کردند و گفتند: با حضور هیئت آستان مقدس حسینی، گویی این مراسم را در کربلا برگزار کرده ایم.

همچنین تاکید کردند: محافل قرآنی که از سوی آستان مقدس برگزار می شود، موجب بالا رفتن روحیه رزمندگان و تنوعی در برنامه روزانه می شود.

شایان ذکر است که منطقه "تازه" خط مقدم با منطقه "الحویجه" جنوب غرب کرکوک است که همچنان تحت سیطره گروهک تروریستی داعش است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha