شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی

حوزه / اختتامیه بیست وهشتمین همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی به میزبانی نهاد نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان برگزار شد.

حجت الاسلام محمد رضا خوشخو در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های خبرگزاری «حوزه» با اعلام این مطلب اظهارداشت: پس از تشکیل دبیرخانه دائمی کنگره مقابله با جریان های تکفیری، تصمیم گرفته شد هر سال 4 نشست و همایش کشوری  و 2 همایش خارجی برگزار گردد.

وی افزود: در همین راستا و در طی سال جاری تا کنون کنگره هایی در استان های مختلف چون آذربایجان غربی، خراسان جنوبی ، گلستان و خراسان رضوی برگزار شده است.

معاون ارتباطات بین الملل دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان های افراطی و تکفیری خاطرنشان کرد: در ادامه این برنامه و با مشارکت این دبیرخانه و با پیام تصویری آیت الله العظمی مکارم شیرازی، همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی در استان سیستان و بلوچستان در حال برگزاری است .

وی با تاکید بر اینکه این همایش  به همت نهاد نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت سیستان وبلوچستان و نهاد امام جمعه این استان برگزار شده است ، بیان داشت: این همایش از دو روز پیش آغاز و امروز مراسم اختتامیه آن در حال برگزاری است .

به گفته حجت الاسلام خوشخو، در مراسم اختتامیه حجج اسلام و المسلمین قمی، معاون امور بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری و زمانی،رئیس دبیرخانه  کنگره جهانی مقابله با جریان های افراطی و تکفیری به ایراد سخن می پردازند.

وی، در ادامه با اشاره به برگزاری این همایش با محوریت 3 کمیسیون فقهی - کلامی ، اجتماعی و بانوان، گفت: دراین گردهمایی 3 روزه آخرین مسائل و موضوعات مربوط به جهان اسلام مورد بحث و گفتمان قرار گرفت و قریب  200 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد که پس از داوری مقالات  ، 50 مقاله برای ارائه در همایش انتخاب شده بود.

عاون ارتباطات بین الملل دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان های افراطی و تکفیری خاطرنشان کرد: بیست و هشتمین همایش علمی، تحقیقی مذاهب اسلامی با حضور  بیش از 400 نفر از علما و اندیشمندان  شیعه و اهل سنت  کشور برگزارشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha